Osobine kreativnih ličnosti

Kreativnost je jedna od najvažnijih ljudskih osobina koja doprinosi napretku i razvoju društva. To je mogućnost razmišljanja izvan uobičajenih okvira i otvorenost za nove ideje usmerene ka određenom cilju. Kreativnost je veoma tražena u poslovnom svetu, naročito u trgovini, industriji i marketingu. Ispoljava se kroz predloge za nove proizvode i usluge ili potpuno nove pristupe i poslovne strategije. Podrazumeva se u umetnosti i pripisuje onim osobama koje se njome bave direktno ili posredno, u primenjenom smislu.

Učesnici i postupak istraživanja

U potrazi za određenim profilom ličnosti i osobinama kreativnih ljudi, profesor Martinsen iz Norveške škole biznisa je sproveo studiju na uzorku od 480 pojedinaca podeljenih u tri osnovne grupe.

U prvoj grupi je bilo 69 umetnika, glumaca, muzičara i drugih članova umetničkih udruženja. U drugoj grupi je bilo 48 studenata marketinga a u trećoj grupi su bili menadžeri, predavači i studenti programa čije aktivnosti nisu u direktnoj vezi s kreativnošću.

Istraživači su prvo odredili osnovne osobine ličnosti učesnika studije a zatim testirali njihove kreativne sposobnosti i veštine kroz različite zadatke.

Rezultati istraživanja

Uspešno je identifikovano sedam osnovnih osobina kreativnih ličnosti. To su:

1. Asocijativnost - ove osobe su maštovite, vole igru, imaju mnoštvo ideja, poseduju sposobnost da se posvete nekom cilju, lako se snalaze i u svetu činjenica i u svetu fikcije.

2. Originalnost - to su osobe koje se opiru pravilima i konvencijama, imaju buntovni karakter i težnju da postupaju na način koji ih razlikuje od svih drugih.

3. Motivisanost - ove osobe teže akciji i delovanju, imaju usmeren, inovativni stav, ličnu snagu i volju da se upuste u teške i izazovne situacije.

4. Ambicioznost - ove osobe teže da budu uticajne, prepoznatljive i da privuku pažnju.

5. Fleksibilnost - ove ličnosti su sposobne da vide stvari iz različitih uglova i osmisle različite varijante mogućih rešenja.

6. Izvestan stepen emocionalne nestabilnosti - ove osobe imaju tendenciju da se prepuste negativnim osećanjima, promenljivog su raspoloženja i nižeg samopouzdanja.

7. Niži stepen društvenosti - ove osobe se ne obaziru mnogo na okolinu, tvrdoglave su i sklone da nalaze mane kod drugih ljudi.

Interakcija svih sedam navedenih osobina ličnosti utiče na kreativnu sposobnost. Najveći uticaj na kreativno mišljenje imaju asocijativnost i fleksibilnost. Profesor Martinsen je objasnio da je to zato što je asocijativnost povezana sa genijalnom dosetljivošću a fleksibilnost sa pronicljivošću.

broj komentara 1 pošalji komentar
(ponedeljak, 12. sep 2016, 08:38) - 23. septembar [neregistrovani]

Tačno

Prepoznao sam se.