Hibridni automobili na Organik lajv festivalu

Na Organik lajv festivalu koji se 4. i 5. septembra održava u Beogradu, svoje mesto su našli i hibridni automobili. U svetu su poznati skoro dve decenije. Nekada tehnološko čudo, sve više postaju deo svakodnevnog života. Potreba da se smanji emisija štetnih gasova koji izazivaju efekat staklene bašte dovela je ove automobile na listu prioriteta u borbi protiv klimatskih promena.

Хибридни аутомобили на Органик лајв фестивалу Хибридни аутомобили на Органик лајв фестивалу

Hibridni automobil je vozilo koje ima kombinovani motor, elektro motor i benzinski motor koji se u toku vožnje kombinuju u skladu sa potrebama. Kad stisnete gas, automobil koristi i benzinski i električni motor.

„Kod nas je do sada kupljeno malo ovakvih vozila. Inače samo Tojota je od 1997. godine napravila 9 miliona ovakvih automobila i trend raste, kako u Evropi, tako i kod nas. Ovakve ekološke tehnologije su isplative od samog početka. Kada znate da ovakvo vozilo troši između 3 i 5 litara goriva, nemerljivo je niži nivo zagađenja ugljen diksidom i to je ono što je odlučujuće kada ljudi kupuju ovakav auto. Praktično nečujan rad motora, niska potrošnja, bezbedna vozila koja su i ekološki isplativa i prihvatljiva", kaže Dejan Broz iz Tojota Srbije.

Najave da će do 2020. godine veliki proizvođači prestati sa proizvodnjom dizel motora i preći na hibridnu tehnologiju samo za sebe govori kakva nas budućnost čeka.

„Organik lajv festival nam govori da naši ljudi nisu dovoljno upućeni u celu problematiku i da su prva pitanja bila kako se puni, gde se puni, koliko se puni, što znači da ga mešaju sa elektro automobilima. Ovaj auto se ne puni, električna komponenta se puni tokom kočenja, tokom vožnje, dakle nije potrebna dopuna", kaže Dejan Broz.

Država za sada daje subvencije od par hiljada evra na cenu automobila, ali još nije prepoznala mogućnost subvencionisanja kada se vozilo registruje. Još uvek sabira konjske snage i benzinskog i elektro motora što povećava cenu registracije.

U drugim zemljama stimulacija je mnogo veća pa je zbog toga veći broj ljudi zainteresovan za kupovinu ovakvog automobila. U Nemačkoj se čak najavljuje da euro 6 benzinski i dizel motori neće moći da uđu u grad, pa se planira da sledeće godine u toj zemlji bude kupljeno do milion hibridnih automobila.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 23. септембар 2024.
24° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи