Kineski električni autobus u Beogradu

Gradsko saobraćajno preduzeće je već treći put na Organik lajv festivalu. Do sada su učestvovali tako što su otvarali posebnu liniju koja je vozila od Trga republike do Košutnjaka, gde se festival održava, ali ove godine tu su kao pravi učesnici, sa jednim pravim ekološkim hitom: autobusom na električni pogon.

Кинески електрични аутобус у Београду Кинески електрични аутобус у Београду

„Ove godine imamo veliku čast i zadovoljstvo da predstavimo jedno novo elektronsko vozilo, odnosno električni autobus, koji je krenuo u redovnu eksploataciju 1. septembra 2016. godine. Vozi na relaciji Vukov spomenik – Belvil. U pitanju je jedno potpuno novo vozilo, nove generacije, jedna revolucija na teritoriji ne samo grada Beograda već i Balkana pa i Evrope“, kaže Srbobranka Ubiparipović iz službe za medijski nastup Gradskog saobraćajnog preduzeća.

„Ono što je specifično jeste to što imamo Eko-1 liniju, koja jedina u Evropi ima isključivo elektrobus koji vozi samo na toj liniji, nemamo nijedno drugo vozilo, nemamo nijedno vozilo na neki drugi pogon, samo elektrobus. Vozilo je jako udobno, ono što ga razlikuje od ostalih standardnih autobusa i drugih vozila jeste što je vrlo udoban i što ne zagađuje životnu okolinu", dodaje ona.

Proizvođač je kineska fabrika "Hajger", a to je i njihov pokušaj prodora na evropsko tržište. Osnovna karakteristika je da radi na superkondenzator. Zato jedini u svetu imamo vozilo sa superkondenzatorom. On se puni sa pantografom, koji se nalazi na vrhu vozila. Proces punjenja traje 5–10 minuta. Nakon što je vozilo napunjeno, ono može da pređe od jednog do drugog terminusa 15 kilometara.

Vozilo je krenulo 1. septembra u saobraćaj, navala je bila velika jer je u pitanju i novo vozilo i nova linija. Iskustva su izuzetno pozitivna. Putnici su zaista zadovoljni, prvenstveno su iznenađeni, pa onda zadovoljni. Ono što ovaj autobus stvarno razlikuje od ostalih vozila jeste što se on skoro ne čuje u saobraćaju. Tako da su ljudi iznenađeni u tom smislu što, kada uđu u vozilo i kad se voze, ne osećaju se kao da su u nečemu što se kreće.

„U ovom momentu nabavili smo pet vozila. Iskreno se nadamo ako budemo imali pozitivne utiske i od strane putnika i od strane grada i, naravno, razumevanje od strane države da će biti prilike da nabavimo još vozila", kaže Srbobranka Ubiparipović.

Povodom isplativosti u GSP-u kažu da su troškovi u odnosu na običan autobus malo veći. Ali dugoročno gledano, ako se uzima u obzir očuvanje životne sredine, ali i povećanje udobnosti voženje, da će biti sve više isplativo.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи