Odgovori lekara, 25. jul 2015.

O Vašem zdravlju brinemo zajedno sa lekarima: Doma zdravlja „Savski venac“, Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, Vojnomedicinske akademije, Klinike „Dr Laza Lazarević“ i Instituta za majku i dete. Šaljite nam pitanja, a mi ćemo rešiti Vaše zdravstvene nedoumice.

Pitajte lekare: saveti.lekara@rts.rs

Pitanje: Prošle godine preležao sam virusni mioperikarditis i od tada pijem "Concor" 1/2 od pet miligrama ujutru i „aspirin protekt“ jedan ujutro od 100 mg. Od posledica virusa javila mi se anksioznost i pored navedene terapije i od pre mesec dana uključen mi je „flunisan“ jedan ujutro od 20 mg i „rivotril“ tri puta 1/4. Pritisak mi je sada znatno niži, pa Vas molim za odgovor da li „flunisan“ sa navedenom terapijom može da snizi pritisak? (S.M)

Odgovor: Fluoksetin („flunisan“) može da izazove značajniji pad krvnog pritiska, ali se to dešava izuzetno retko. S druge strane, kombinacija bisoprolola ("Concor") i klonazepama („rivotril“) češće može izazvati sniženje krvnog pritiska, tako da je to verovatniji uzrok ove pojave kod Vas.

Ukoliko je nakon mesec dana uzimanja fluoksetina došlo do smanjenja anksioznosti, preporučuje se (postepeni) prekid terapije anksioliticima kao što je klonazepam. Predlažem da se posavetujete sa psihijatrom koji Vam je propisao navedene lekove, o eventualnoj promeni terapije. (Prof. dr  Željko Špirić, načelnik Klinike za psihijatriju VMA)

Pitanje: Ujeo me je pre dve nedelje pauk i ne prolazi mi crvenilo. Šta da radim? Da li da idem do lekara? (P.M)

Odgovor: Poštovani, da biste dobili odgovor na Vaše pitanje iz mejla koji ste nam uputili, potrebno je prethodno da dođete na pregled u Kabinet za kožne i polne bolesti VMA, gde ćete nakon pregleda dobiti sve odgovore.

Pregled možete zakazati svakog radnog dana pre podne sa uputom za specijalistički pregled ili od ponedeljka do četvrtka od 15.30 časova ako dolazite bez uputa (i sami snosite troškove pregleda). (Prof.dr  Radoš Zečević, načelnik Klinike za kožne i polne bolesti VMA)

Brojevi za zakazivanje pregleda su:
011 2662 717
011 3608 498
011 3609 398
011 3609 399

Pitanje: Imala sam sinoć jako lupanje srca i osećaj kao da hoće da iskoči. Popila sam šećer i vodu i prestalo je. Šta mi se desilo? (I.P)

Odgovor: Smetnje u predelu srca ne potiču uvek od oboljenja srca. Opisane tegobe mogu da budu različitog uzroka. Jedan od njih su i valunzi i napadi anksioznosti. Valunzi su vrlo neprijatni i periodični simptomi klimaksa. Opisuju se kao trenutan period preznojavanja i lupanja srca, praćen crvenilom lica, vrata i grudi i uznemirenošću, koja nastaje pod uticajem naglog skoka adrenalina. Traju nekoliko minuta i mogu se javiti nekoliko desetina puta u toku dana.

Napad anksioznosti se javlja u određenoj socijalnoj situaciji. Razvija se, kao odgovor na potencijalnu neprijatnost, ponašanje ili ako je već u njoj (reakcija bežanja). Najbolje bi bilo da se javite svom izabranom lekaru da biste uradili posebne analize i preglede (laboratoriju, hormone štitne žlezde, EKG) i nakon pregleda procenili šta dalje. (Dr Milena Turubatović, DZ „Savski venac“)

Pitajte lekare: saveti.lekara@rts.rs

broj komentara 0 pošalji komentar