Prednosti (i mane) upotrebe navigacije umesto pomoći prolaznika

Izmene u saobraćaju toliko su česte da su uređaji za navigaciju postali dragoceni i u gradskoj vožnji. Koliko tehnologija može da zameni uobičajenu komunikaciju „zbunjeni vozač – slučajni prolaznik“?

Mape, proučavanje puta, konsultacije, a ako ipak zalutamo, pomoć prolaznika – bolje pitati nego skitati. Tako smo se snalazili do pojave uređaja za navigaciju. Sada ih koristimo ne samo za putovanja u krajeve koje ne poznajemo već i za vožnju po gradu.

„Ranije sam morao da se pripremim za put, da pogledam kroz koja mesta treba da prođem ukoliko idem u drugi grad ili kroz koje ulice treba da prođem ako je neka destinacija ovako u Beogradu. Sad mi je mnogo lakše jer iako odem negde u inistranstvo jednostavno ukucam gde sam krenuo i lako se snađem“, kaže jedan Beograđanin.

Muški i ženski glas na navigaciji. Ovi prijatelji u nevolji ponekad imaju i ime. Pratimo šta nam govore Nevena ili na primer Toma, ali njihovih 30 metara ne poklapa se sa našim.

Neki smatraju da i gledanje u ekran, umesto na put, smeta u vožnji, isto kao i razgovor.

Da ne bismo suviše zakomplikovali priču, znamo da rade uz pomoć satelita, koordinata, predajnika i prijemnika. Sve to povezuje program sa ucrtanim mapama. Što je softver napredniji, više je podataka. 

Vidimo kućne brojeve, saobraćajne znake, semafore, jednosmerne ulice, sužavanje puta, dobijamo zvučna obaveštenja o prekoračenju brzine.

Podaci prikupljeni od zvaničnih institucija, ali i korisnika

„Do današnjih informacionih sistema koji objedinjavaju i podatke o tome kolika su zagušenja na ulicama, koliko je vremena predviđeno, potrebno da se prođe od tačke A do tačke B, da li je došlo o neke nesreće pa je recimo stopiran saobraćaj, da li je neka ulica zatvorena“, objašnjava dr Petar Bojović sa Računarskog fakulteta.

Proizvođači ovih programa podatke prikupljaju od zvaničnih institucija i korisnika.

„Koriste mobilne uređaje koji koriste na primer Android platformu da aplouduju informacije o tome kojom trenutno brzinom prolaze kroz određenu ulicu. To nisu trenutne informacije i to nisu informacije koje važe baš sada i za momenat kada ćemo mi tuda proći, već kako je važilo pet, 10 do 15 minuta ranije“, istakao je profesor Bojović.

Jedno istraživanje pokazalo je da navigaciju više koriste žene, jer se teže orijentišu.

Ne treba zaboraviti da je navigacija ipak samo pomoćnik, a da je na vozačima da u svakom momentu prate uslove na putu i poštuju propise. 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво