Dostupna aplikacija za otkrivanje nedozvoljenih supstanci u proizvodima

U neke proizvode sumnjamo, za neke smo sigurni da sadrže nedozvoljene supstnace, ali ne možemo da dokažemo. Odnedavno, dostupna je aplikacija koja može da pomogne da znamo šta kupujemo i konzumiramo.

Reč je o aplikaciji koja je razvijena u okviru evropskog projekta koji je finansirala Evropska komisija, koja je uključena u razvoj dvadesetak organizacija, a „Alhem“ je eksterni partner.

„Aplikacija pomaže potrošačima da pre odluke o kupovini imaju mogućnost da skeniraju bar-kod na proizvodu i da pošalju automatski zahtev, upit snabdevaču, to je načešće i proizvođač da li proizvod koji planiraju ili žele da kupe sadrži neku od opasnih hemikalija“, objasnila je, gostujući u Jutarnjem programu Jasminka Ranđelović iz Alternative za bezbednije hemikalije (Alhem).

Jedno od istraživanja „Alhema“, koje je izazvalo najviše pažnje jeste ono koje je pokazalo da se u dečjim igračkama nalazi i 300 puta veći procenat štetnih materija.

„Aplikacija se odnosi na proizvode za svakodnevnu upotrebu, dakle, između ostalog, tu su i igračke. Kad su u pitanju igračke, ftalati su zabranjeni ukoliko se nalaze u koncentraciji većoj od 0,1 odsto. Kada postoje zabrane, tada inspekcija može da sprovede inspekcijski nadzor koji se inače radi redovnim putem ili pri uvozu ili na unutrašnjem tržištu. To su proizvodi koji su kontrolisani“, istakla je Ranđelovićeva.

Prema njenim rečima, aplikacija se ne odnosi na takve, zabranjene suspstance, već na one koje su dozvoljene.

„Ukoliko je koncentracija supstanci veća od 0,1 odsto, potrošač po Zakonu o hemikalijama u Srbiji, u EU po Evropskoj regulativi, potrošaču daje pravo da sazna da li proizvod koji planira da kupi sadrži u sebi te supstance“, rekla je Ranđelovićeva i naglasila da je snabdevač po zakonu dužan da na taj zahtev odgovori.

S obzirom na to da je aplikacija tek lansirana u Srbiji, baza podataka je tek počela da se puni.

„Kako snabdevači budu odgovarali za pojedinačne proizvode, tako će ta baza biti veća. U ovom momentu je cilj da se pošalje što veći broj zahteva kako bi krenulo pristizanje odgovora. Posle izvesnog vremena, potrošač će u momentu kada planira da kupi neki proizvod, ukoliko je on već u bazi, momentalno dobiti podatke o proizvodu“, zaključila je Ranđelovićeva.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво