Novi tip vazdušnih jastuka, šta pokazuju testovi

Novine iz sveta automobilizma. „Folksvagen” će preko svog novog modela ID.3 električnog vozila promovisati novi tip vazdušnih jastuka. Centralni vazdušni jastuk između vozača i suvozača trebalo bi da spreči potencijalne povrede glave.

Jastuk je instaliran u bočnoj strani vozačevog sedišta, a otvara se prilikom udarca sa strane. U „Folksvagenu” ističu da je ovaj tip zaštite omogućila nova kompjuterska platforma.

Predviđa da će ovaj sistem postati standard već 2025. godine. Cilj je da se spreči povreda koju može da vam nanese suvozač udarcem telom ili glavom.

„Bočni udarci, naročito oni jači, mogu da glavu ili telo suvozaca velikom silom usmere sa vozača na suvozača i obrnuto, pa su tako povrede mnogo veće nego od samog udarca. Sa ovim sistemom izbegava se njihov kontakt”, kaže Stefan Hagen, konstruktor.

Ovakav tip vazdušnog jastuka prvi put se ugrađuje u električno vozilo. Ta vozila su, prema mišljenju stručnjaka, zbog niskog težišta baterija mnogo ranjivija prilikom bočnih sudara.

„Rezultati koje smo dobili u test uslovima pokazuju da ovakvi vazdušni jastuci čak za više od 70 odsto štite putnike, naročito na prednjim sedištima, a planiramo i da ih stavimo na zadnje sedište”, kaže Johan Mas, konstruktor.

Sličan vazdušni jastuk ranije je predstavio „Hjundai”, koji je omogućavao smanjenje veličine i težine bez gubitka snage.

Iz južnokorejske kompanije tvrdili su da takav jastuk smanjuje rizik od povreda glave za 80 odsto.

broj komentara 0 pošalji komentar