Spasavanje prljavih „dizelaša“ – odlična zarada

U dizel-automobile koji emituju previše azotnog oksida u atmosferu trebalo bi ugraditi hardver koji će da smanji emisiju tog gasa. Sa ugradnjom se polako počinje. Proizvođači hardvera očekuju rekordan obrt.

Na nemačkim ulicama ima oko pet miliona automobila na dizel-gorivo koja zadovoljavaju  evro 5 normu. Pošto njihova emisija azotnog oksida prelazi granične vrednosti, vlasnicima tih automobila u pojedinim gradovima i regijama preti zabrana vožnje.

Nakon izbijanja skandala sa „dizelašima“, proizvođači su neodređeno govorili o spremnosti da koriguju hardver na svojim automobilima. Sada je nemački Savezni zavod za motorna vozila izdao prve dozvole za takve intervencije.

Potražnja raste. Samo jedna od firmi koje prave sisteme za prečišćavanje izduvnih gasova, „Tvintek Baumot“, za samo nekoliko nedelja dobila je gotovo 14.000 porudžbina.

Stručnjaci firme „Baumot“ su još pre nekoliko godina na primeru jednog Folksvagenovog „pasata“ dokazali da njihov sistem Be-eN-Oiks (BNOx) smanjuje emisiju azotnog oksida bitno ispod granice određene za „dizelaše“ sa normom evro 5. Te rezultate je potvrdio i najveći evropski automobilski klub, nemački ADAC.

Pošto je „Folksvagen“ od Saveznog zavoda za motorna vozila dobio dozvolu da u svoja vozila ugrađuje sistem Be-eN-Oiks, velikom automobilskom koncernu su se s odgovarajućim zahtevom već javile hiljade vlasnika automobila.

Reč je o sistemu koji je već uspešno ugrađen u vozila posebne namene i autobuse u raznim državama.

„Kada smo shvatili kakav je potencijal sistema, usavršili smo ga i prilagodili tržištu privatnih automobila“, kaže šef „Baumot“ grupe, Markus Hauser.

Troškovi: 3.000 evra

Hauser procenjuje da se taj sistem može ugradi u oko tri miliona vozila. No, on upozorava da sistem ne bi trebalo svako da ugrađuje u svoje vozilo. „Polazimo od toga da će to učiniti oko 40 odsto vozača“, dodaje Hauser.

„Folksvagen“ je izrazio spremnost da dotira 3.000 evra za ugradnju Be-En-Oiksa vlasnicima „dizelaša“. To se odnosi pre svega na one koji žive u velikim industrijskim oblastima kao što je Rurska oblast, regioni Porajnja i Pomajnja, kao i u velikim gradovima.

Ugradnja sistema košta ukupno 3.300 evra, tako da vlasnicima automobila staje da doplate „samo“ 300 evra. Markus Hauser kaže da ta investicija, međutim, povećava vrednost automobila.

U firmi „Baumot“ računaju da će Savezni zavod za motorna vozila uskoro da im odobri i ugradnju Be-En-Oiksa i u „Mercedesove“ automobile.

„U naredne tri godine očekujemo obrt od oko 170 miliona evra“, nadaju se u kompaniji. Već sledeće godine taj obrt bi mogao da iznosi 30 miliona. Pored „Baumota“, na tržištu postoji još nekoliko sličnih firmi, koje su se usmerile na BMV i „Volvo“.

Rešenje i za zanatlije

Proizvođač hardvera ne vrši i ugradnju sistema za prečišćavanje - to će biti prepušteno kvalifikovanim radionicama, naglašava Hauser. „Želimo da kvalitet bude zagarantovan.“ Zato je „Baumot“ već sklopio ugovore s čitavim nizom ovlašćenih servisa za „folksvagene“, a tom kolu se stalno pridružuju nove radionice.

Markus Hauser kaže da ne može da se predvidi kada bi čitava akcija promene hardvera na vozilima mogla da se okonča. „To će zavisiti od brzine samih radionica - ali i od brzine reakcije vlasnika vozila koji treba da se odluče na intervenciju“, dodaje Hauser.

Postoji dovoljno novih Be-En-Oiks sistema i ne treba strahovati da će ponestati. Reč je o velikom poslu koji je posebno značajan za nemačke zanatske firme kojima bi zabrana vožnje za „dizelaše“ mogla da ugrozi egzistenciju.

No, ne voze svi instalateri, krovopokrivači i ostali samo „Folksvagenove“ modele posebne namene. Zato „Baumot“ radi i na rešenjima koja su prilagođena takvim vozilima drugih proizvođača.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
24° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво