Spasavanje prljavih „dizelaša“ – odlična zarada

U dizel-automobile koji emituju previše azotnog oksida u atmosferu trebalo bi ugraditi hardver koji će da smanji emisiju tog gasa. Sa ugradnjom se polako počinje. Proizvođači hardvera očekuju rekordan obrt.

Na nemačkim ulicama ima oko pet miliona automobila na dizel-gorivo koja zadovoljavaju  evro 5 normu. Pošto njihova emisija azotnog oksida prelazi granične vrednosti, vlasnicima tih automobila u pojedinim gradovima i regijama preti zabrana vožnje.

Nakon izbijanja skandala sa „dizelašima“, proizvođači su neodređeno govorili o spremnosti da koriguju hardver na svojim automobilima. Sada je nemački Savezni zavod za motorna vozila izdao prve dozvole za takve intervencije.

Potražnja raste. Samo jedna od firmi koje prave sisteme za prečišćavanje izduvnih gasova, „Tvintek Baumot“, za samo nekoliko nedelja dobila je gotovo 14.000 porudžbina.

Stručnjaci firme „Baumot“ su još pre nekoliko godina na primeru jednog Folksvagenovog „pasata“ dokazali da njihov sistem Be-eN-Oiks (BNOx) smanjuje emisiju azotnog oksida bitno ispod granice određene za „dizelaše“ sa normom evro 5. Te rezultate je potvrdio i najveći evropski automobilski klub, nemački ADAC.

Pošto je „Folksvagen“ od Saveznog zavoda za motorna vozila dobio dozvolu da u svoja vozila ugrađuje sistem Be-eN-Oiks, velikom automobilskom koncernu su se s odgovarajućim zahtevom već javile hiljade vlasnika automobila.

Reč je o sistemu koji je već uspešno ugrađen u vozila posebne namene i autobuse u raznim državama.

„Kada smo shvatili kakav je potencijal sistema, usavršili smo ga i prilagodili tržištu privatnih automobila“, kaže šef „Baumot“ grupe, Markus Hauser.

Troškovi: 3.000 evra

Hauser procenjuje da se taj sistem može ugradi u oko tri miliona vozila. No, on upozorava da sistem ne bi trebalo svako da ugrađuje u svoje vozilo. „Polazimo od toga da će to učiniti oko 40 odsto vozača“, dodaje Hauser.

„Folksvagen“ je izrazio spremnost da dotira 3.000 evra za ugradnju Be-En-Oiksa vlasnicima „dizelaša“. To se odnosi pre svega na one koji žive u velikim industrijskim oblastima kao što je Rurska oblast, regioni Porajnja i Pomajnja, kao i u velikim gradovima.

Ugradnja sistema košta ukupno 3.300 evra, tako da vlasnicima automobila staje da doplate „samo“ 300 evra. Markus Hauser kaže da ta investicija, međutim, povećava vrednost automobila.

U firmi „Baumot“ računaju da će Savezni zavod za motorna vozila uskoro da im odobri i ugradnju Be-En-Oiksa i u „Mercedesove“ automobile.

„U naredne tri godine očekujemo obrt od oko 170 miliona evra“, nadaju se u kompaniji. Već sledeće godine taj obrt bi mogao da iznosi 30 miliona. Pored „Baumota“, na tržištu postoji još nekoliko sličnih firmi, koje su se usmerile na BMV i „Volvo“.

Rešenje i za zanatlije

Proizvođač hardvera ne vrši i ugradnju sistema za prečišćavanje - to će biti prepušteno kvalifikovanim radionicama, naglašava Hauser. „Želimo da kvalitet bude zagarantovan.“ Zato je „Baumot“ već sklopio ugovore s čitavim nizom ovlašćenih servisa za „folksvagene“, a tom kolu se stalno pridružuju nove radionice.

Markus Hauser kaže da ne može da se predvidi kada bi čitava akcija promene hardvera na vozilima mogla da se okonča. „To će zavisiti od brzine samih radionica - ali i od brzine reakcije vlasnika vozila koji treba da se odluče na intervenciju“, dodaje Hauser.

Postoji dovoljno novih Be-En-Oiks sistema i ne treba strahovati da će ponestati. Reč je o velikom poslu koji je posebno značajan za nemačke zanatske firme kojima bi zabrana vožnje za „dizelaše“ mogla da ugrozi egzistenciju.

No, ne voze svi instalateri, krovopokrivači i ostali samo „Folksvagenove“ modele posebne namene. Zato „Baumot“ radi i na rešenjima koja su prilagođena takvim vozilima drugih proizvođača.

broj komentara 4 pošalji komentar
(sreda, 30. okt 2019, 08:33) - anonymous [neregistrovani]

EV

Nema tu vise nikakvih kompromisa. Dizelasi i benzinci si istorija. Elektricni automobili su buducnost, nema tu dileme. Jednostavnost "drajv trejna" elektricnih automobila i njihova energetska efikasnost su nedostupni motorima na fosilna goriva. Jos samo da se usavrse te baterije, koje za sada su kompleksne i dosta kostaju.

(utorak, 29. okt 2019, 20:38) - Stefan [neregistrovani]

Zarada

Znaci krenulo je spremanje naroda za udar po džepu.

Xocete da kažete da ako bi svi vozili automobile iz 2019 (što ni America nema) Srbija imala bolji vazduh i da olautomobili zagađuju više nego:

1. Autobusi iz 1985
2. Dopuštanje da Srbija postane avio raskrsnica 8 da nas svi orelecu iz I ka bliskom istoku
3. Izlivanje svega u naše vode i ogroman broj nekontrolisanih privatnih fabrika koje ispuštaju svašta u vazduh i vodu
4. Sečenje šuma bez sadjenja novih. Čak nam i albanci kradu sumu a sva vojska nam na jugu.
5. Sve tragove prepravljatr i šećete drveće da bi napravili nove sa 10x manje drveca
6. Širenje kapaciteta kolubare itd
7. Kese plaćamo i novac ide u privatne ruke vlasnika prodavnica a ne u fond za zastitu
8. Uvozimo otpad iz raznih zemalja a nemamo reciklane
9. Privatnim ne političkim licima nije dozvoljeno ni da se raspitaj kako da dodaju do licence da se bave manjom reciklazom
10. Glavni ljudi zaduženi za dobijanje novca iz evrope za eko projekte u srbiji ne znaju ništa o tome zapravo ne znaju ništa dalje od partije
11. Umesto da u beogradu prošire pmrezu tramvaja novi beograd beograd. Kao i beo voz. Mi čekamo 30 godina da se završi metro. Koji će koštati 20x više.l od širenja trenutne mreže tramvaja.

Ali najveći problem je što ljudi voze dizel iz 2000...

Evo šta će se desiti. Lupice narod po džepu za automobile resice 1% problema a ovo ostalo će tako da ostane kako je i idalje ćemo udisati otrov ali ćemo platiti debelo da se osecamo bolje.

A živi bili pa videli za 10 godina ove gore stavke će biti apsolutno iste.

Pozfldrav svima u vlasti i opoziciji. Odlično radite posao.

(utorak, 29. okt 2019, 15:49) - DrMr [neregistrovani]

Zarade

Nemojte o zaradama,svako radi da bi zaadio,tako je ako se tice ocuvanja prirode i da bi imali cisti vazduh.

(utorak, 29. okt 2019, 15:47) - anonymous [neregistrovani]

Komentar

Nemci su izuzetno pametan narod vidi sta su se dosetili.