Pionirski poduhvat „Boša“ i „Dajmlera“ – potpuno autonomno parkiranje

„Boš“ i „Dajmler“ napravili su prekretnicu na putu ka autonomnoj vožnji: dve kompanije sada su dobile odobrenje državnih organa u Baden-Virtembergu za njihov sistem autonomnog parkiranja u garaži Muzeja „Mercedes-Benc“ u Štutgartu.

Usluzi autonomnog parkiranja pristupa se putem aplikacije na pametnom telefonu i nije potreban pomoćni vozač. To je čini prvom na svetu kompletno autonomnom funkcijom parkiranja bez vozača "SAE nivoa 41" koja će biti zvanično odobrena za svakodnevnu upotrebu.

„Vožnja i parking bez vozača jesu važni elementi mobilnosti sutrašnjice. Sistem autonomnog parkiranja pokazuje upravo koliko smo već daleko odmakli na ovom putu razvoja“, kaže Markus Hejn, član upravnog odbora kompanije "Robert Bosch GmbH".

„Ovo odobrenje državnih organa Baden-Virtemberga predstavlja presedan za dobijanje odobrenja za uslugu parkiranja u parking garažama širom sveta u budućnosti", kaže Mihael Hafner, rukovodilac sektora za pogonske tehnologije i autonomnu vožnju u kompaniji "Dajmler AG".

Igraju na sigurno: dva partnera sa zajedničkim ciljem Od samog početka prioritet kompanija „Boš“ i „Dajmler“ za uslugu parkiranja bez vozača bila je bezbednost.

Pošto još ne postoji zvaničan proces odobravanja funkcija autonomne vožnje za koju nije potreban vozač, lokalne vlasti – regionalni administrativni državni organ u Štutgartu i državno ministarstvo prevoza savezne države Baden-Virtemberg – od samog početka su nadgledale projekat zajedno sa stručnjacima iz nemačkog sertifikacionog tela "TÜB Rheinland".

Njihov cilj bio je da se proceni radna bezbednost automobilske tehnologije i tehnologije koja se primenjuje u garažama.

Rezultat je sveobuhvatan koncept bezbednosti sa odgovarajućim kriterijumima testiranja i odobravanja koji se mogu primeniti i van granica ovog pilot projekta.

Osobe koje razvijaju proizvode u konceptu su definisale kako vozilo bez vozača detektuje pešake i druge automobile na svom putu i kako se pouzdano zaustavlja kada naiđe na prepreku.

Oni su takođe predvideli sigurne puteve komunikacije između svih komponenata sistema i preduzeli korake da osiguraju pouzdanu aktivaciju manevrisanja na parkingu.

Tehnologija u osnovi parkiranja bez vozača

Ulaz u parking garažu, izlaz iz garaže i slanje kola na mesto za parking samo dodirom ekrana pametnog telefona – za uslugu autonomnog parkiranja nije potreban vozač. Kada vozač izađe iz garaže kako bi obavio svoje poslove, automobil se sam odveze na određeno mesto i parkira.

Kasnije se kola vraćaju na dogovoreno mesto na identičan način. Ovaj proces oslanja se na kombinaciju pametne strukture u garaži kompanije „Boš“ i automobilske tehnologije kompanije „Mercedes-Benc“.

Senzori kompanije „Boš“ u garaži prate koridor za vožnju i njegovo okruženje i pružaju informacije koje su potrebne za usmeravanje vozila. Tehnologija u automobilu pretvara komande iz infrastrukture u manevre u vožnji.

Na taj način kola se čak mogu voziti i preko rampi kako bi prelazila sa jednog na drugi nivo parking garaže. Ukoliko infrastrukturni senzori detektuju prepreku, vozilo se zaustavlja na vreme.

Prekretnice u projektu

„Boš“ i „Dajmler“ počeli su sa razvojem potpuno autonomnog parkiranja bez vozača 2015, a u leto 2017. pilot rešenje u parking garaži Muzeja „Mercedes-Benc“ u Štutgartu postiglo je važnu prekretnicu: usluga autonomnog parkiranja u realnim uslovima, bez vozača i sa vozačima za volanom, po prvi put je predstavljena javnosti.

Nakon ove premijere usledila je faza intenzivnog testiranja i pokretanja. Od 2018. godine posetioci muzeja mogli su da koriste uslugu parkiranja u pratnji obučenog osoblja za bezbednost, i da razmenjuju svoja iskustva.

Jedan aspekt pilot-projekta odnosio se na testiranje koncepta osvetljenja na vozilima.

Tirkizna svetla ukazuju na to da je vozilo u režimu autonomne vožnje i obaveštava prolaznike i druge korisnike puta da vozilo samostalno vozi. Podaci iz ovih testova obuhvaćeni su nedavno objavljenim SAE standardom 3134.

Sledeća velika prekretnica za „Boš“ i „Dajmler“ jeste dobijanje finalnog odobrenja od državnih organa: uskoro će zainteresovane strane moći uživo da isprobaju kako svakodnevno funkcioniše inovativna usluga parkiranja u parking garaži Muzeja „Mercedes-Benc“ bez dodatnog nadzora pomoćnog vozača.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво