„Amazon“ odlazi iz Kine

Najveća internet prodavnica „Amazon“ objavio je da zatvara prodavnicu na kineskom tržištu, te da će u budućnosti Kinezi moći da kupuju samo strane brendove putem njihovog portala za globalno tržište.

„Amazon“ je posle 15 godina izgubio bitku sa kineskim konkurentima. Od 18. jula zatvara svoj portal na kineskom domenu, pa roba lokalnih trgovaca neće više biti na Amazonovim onlajn policama.

Najveća svetska onlajn trgovina ušla je na kinesko tržište 2004. godine, spajanjem sa kineskom platformom „Jojo“.

„Amazon“ je 2008. godine na tržištu internet trgovine u Kini dostigao 15 odsto, da bi se prošle godine sveo na svega 0,7 odsto.

Kako je s vremenom rasla kineska internet trgovina, tako se smanjivao prostor za „Amazon“.

„Alibaba“ i "JD.com" su prošle godine kontrolisali više od 80 odsto kineskog tržišta onlajn trgovine. Tu su i „Pinduoduo“, „Sjaohungšu“ i „Red buk“. Ali nema više mesta i za najveći sajt na svetu za onlajn trgovinu.

„Možete li da se borite jednako žestoko i istim metodama kao lokalni konkurenti? Da li podstičete svoj tim na isti način kao kineske kompanije? To su sve kompleksna pitanja zbog kojih bilo koja američka kompanija može imati problema u Kini“, rekao je Li Kaifu, osnivač i generalni direktor „Sinovejšn venčursa“.

Sve ovo ne znači da „Amazon“ potpuno odlazi iz Kine. Iz kompanije najavljuju da će nastaviti da ulažu u Kini kroz „Amazonovu“ globalnu prodavnicu, elektronske čitače knjiga „Kindl“ i internet sadržaj. Iako obustavljaju prodaju domaćih proizvoda, „Amazon“ je u Kini zainteresovan za prekograničnu prodaju.

„'Amazonov' prekogranični kanal je bio dobar potez, i taj deo kompanije je profitablan pa i dalje raste. Za Kineze koji mnogo troše, 'Amazon' ima širok spektar izbora u pogledu uvoznih brendova koje nudi. Takođe, veoma se trude da zadrže korisnike kroz programe lojalnosti“, rekla je Cici Vu, analitičarka tržišta.

Stručnjaci kažu da „Amazon“ nema konkurentsku prednost u Kini u odnosu na domaće rivale, osim ako ne ponudi specifičnu uvoznu robu koju ne nude drugi.

Kineski potrošači nemaju potrebe da naručuju putem „Amazona“ ako će im „Timol“ ili "JD.com" brže dostaviti istu robu.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво