Taksi bez vozača – tehnološki izvodljivo, ali praktično nemoguće

„Tesla motors“ ponovo je u žiži investitora i akcionara nakon planova o milion taksija bez vozača već 2020. godine. Stručnjaci kažu da je ovo tehnološki moguće, ali da postoje velike zakonske barijere jer je i dalje vozač, a ne softver, odgovoran za vožnju i njene posledice.

Komplikovani softverski problemi koji trenutno postoje sa taksijima bez vozača mogli bi da budu rešeni do kraja 2019. godine, predviđa predsednik kompanije „Tesla“ i dodaje da se oni u tehnologiji ne oslanjaju na postojeću mrežu, već samostalno razvijaju sistem koji ima velike mogućnosti za obradu podataka sa kamere.

„Tesla“ razvija novi čip koji će biti smešten u kaseti kola. Ako jedan čip zakaže, drugi će odmah preuzeti komande tako da je bezbednost novog sistema veoma velika.

„'Tesla' trenira svoj auto-pilot softver da se snađe u nepredvidivim situacijama, kao na primer kada ga druga kola preseku na ulici. Za godinu dana, možda 15 meseci, imaćemo milion robo-taksija na ulicama“, najavljuje Ilon Mask, predsednik kompanije.

Tesla je objavio video koji prikazuje kako ova kola putuju kroz različite urbane pejzaže, a da njihov vozač nijednog trena ne preuzima kontrolu.

„Iduće godine ovi automobili će moći da idu bilo gde, bez obzira na geografiju prostora, a naredne godine će u ponudi izaći i modeli bez volana i papučica“, dodaje Mask.

Sve ove najave investitori i berza uzimaju sa dozom skepse, ali „Tesla motors“ je i do sada bio lider u toj oblasti. Autonomna vožnja u svetu se prva pojavila u ovim vozilima, pa je logično da Tesla ima veliku prednost u praksi i istraživanjima u odnosu na konkurenciju, kažu stručnjaci i dodaju da je jedina prepreka zakonska regulativa koja u mnogim zemljama ne može da prepozna softver i kompjuter kao vozača.

broj komentara 4 pošalji komentar
(petak, 26. apr 2019, 12:45) - anonymous [neregistrovani]

Pravno nije moguce ...???

Prakticno vec postoji...
ALI !!! --------------------??????????????? Ko preuzima.???
CIME Se !!!! --------------( izbjegava,,, nadoknadjuje ,,, zamjenjuje )....
"" Odgovornost za staradanja i saobracaju....
Gdje nastaju nasa ljudska prava...???

(četvrtak, 25. apr 2019, 08:53) - Ivan Zgrozeni [neregistrovani]

Ako

auto bez vozaca napravi saobracajku kriv je softver odnosno Tesla. To je bar lako. Istina je i da prilikom ranijih nezgoda auto nije reagovao dovoljno brzo. Zato se u clanku i pominje novi sistem veze. 5G internet ce biti dovoljno brz da obmoguci vezu u realnom vremenu. Ne pominje se ali je aktuelan i "internet of things" kojim bi masine i roboti ali i sistem proizvodnje, distribucije i transporta bili povezani direktno bez ucesca coveka po unapred programiranom protokolu. Kako bi to funkcionisalo kod automobila bez vozaca? Imali bi vidno polje od 360 stepeni danju i nocu prepoznali druga vozila i mogli da razmenjuju informacije autonomno. To bi omogucilo da do nesreca nikada ne dodje.

(sreda, 24. apr 2019, 19:54) - Insider (Nemacka) [neregistrovani]

Sve je to lepo...

... a i Tesla se "bori" na pravi nacin - superiornim razvojem... samo moramo biti oprezni i sacekati da vidimo kako se razvija primena te tehnologeije za koju se vec duze vreme zna da je vrlo napredna... Zasto sam oprezan? Prvo: poznato je da je vec bilo "problema" sa Teslom i autonomnom voznjom u blago receno sumnjivim okolnostima. (prilikom jedne nesrece u eksperimentalnoj fazi voznje - navodno senzor i sistem z a detektovnaje prepreka na putu - "nije reagovao" - odnosno nije reagovao dovoljno brzo"... sto je prakticno nemoguce...) Drugo: mnoge zemlje - odnosno zakonodavni organi tih zemalja- imaju snaznu odbojnost i problem sto se tice cele price Autonomne voznje i vozila bez vozaca. Navode se "hiljade" razloga, ali to je jasno - prvenstveno iz finansijskih razloga. Opste je poznato da se oblasne i opstinske kase dooobro pune od saobracajnih prekrsaja svih vrsta, pocevsi od banalnog preokaracenja brzine od 5-10-15 kmh... o "ozbiljnijm" prekrsajima da ne pricamo... Taj "DEBELI" prihod uvodjenem autnomnih vozila prakticno otpada ili je nablaze receno - problematican! Autonomno vozilo sa dobrim sistemom prakticno nemoze naciniti bilo kakav prekrsaj! Cak i da ga napravi - ko je krivac (?) i sto je najvaznije - postavlja se glavno pitanje: pa ko ce da placa kazne? To je sasvim sigurno velika prepreka za proboj ove tehnologije u mnogim zemljama, a politika sabotaze pothranjena od strane vecine proizvodjaca vozila, traje vec godinama i poprima obrise ozbolnog "rata", o cemu svedoci i ovaj clanak. Tesla (i pored puno problema) ocigledno opstaje i istajava - jer ima "neciju" podrsku - to je dobro.. a takodje je dobro da se i Kinezi uklucuju u ovaj "rat" sa nekoliko cak potpuno novih razvojnih firmi i proizvodjaca vozila.

(sreda, 24. apr 2019, 17:34) - S3xy [neregistrovani]

*update

Pozdrav redakciji. Jedni ste od prvih koji su objavili ovu vest( najveci dogadjaj u auto industriji poslednjih nekoliko godina!)
Cip su vec razvili! Vec se ugradjuje u nova vozila. Trenutno je software taj koji se usavrsava i sto je najvaznije "uci"! Tesko je opisati recima koliko je ovaj sistem superioran ali i u neku ruku zastrasujuci( polako se ostvaruju neka Sci-Fi predvidjanja o vestackoj inteligenciji).
Inace ovo nije nesto novo, nesto unapredjeno...Ovo je revolucionarna tehnologija koju nema ni jedna kompanija na svetu!(ostali nisu ni blizu).
Da li ce uspeti - videcemo. Mozda finansije postanu problem jer Tesla previse trosi na razvoj...
Da dodam citat Musk-a:
Posedovanje bilo kog drugog auta osim Tesle za 3 godine bice kao posedovanje konja!