Nagrađene aplikacije studenata pomažu u izbegavanju alergena i čekaju „investitora“

Studenti Računarskog fakulteta u Beogradu, Pavle Prica, Andrija Milojević i Miloš Milunović, pobednici „Hakatona“ – takmičenja u programiranju, autori su aplikacije o ruti kretanja koja „izbegava“ izlaganje zagađenom vazduhu i aplikacije koja obezbeđuje kretanje kroz grad, uz minimalno izlaganje alergenima.

Temu „Bezbednost u velikim gradovima“, pobednici takmičenja razradili su kroz dve aplikacije.

Kada govore o alergenima, kažu da njihovo prvo rešenje nije bilo konkretna aplikacija, već to da se omogući komunikacija pomoću bilo koje platforme, Fejsbuka, Vatsapa ili Vajbera, koja će pomoći u informisanju o koncentraciji polena u određenim oblastima.

„Kada kažete Vašu lokaciju, sistem Vas ispita na šta ste konkretno alergični, na koje vrste polena, što više informacija obezbedite, to je bolje. I na osnovu toga, prikaže mapu Beograda, gde su različiti delovi grada obojeni različito, u zavisnosti od koncentracije tog polena na koji ste alergični“, rekao je Miloš Milunović gostujući u Jutarnjem programu RTS-a.

Dodaje da je u funkcionisanju takve zamisli problem bio u tome što, kako navodi, u Beogradu postoje samo dve merne stanice, na Zvezdari i na Novom Beogradu, a podaci koji su potrebni, i koji su javno dostupni, stari su nedelju dana. Ipak, rešenje je pronađeno.

„Na osnovu tih prethodnih podataka, na primer od prošle godine u isto doba, uzevši u obzir brzinu i pravac vetra, vlažnost vazduha i još neke faktore koji utiču na polen, mi smo uradili to da predvidimo kakva će biti koncentracija polena u trenutku kada korisnika to interesuje“, dodaje Miloš.

Ideja je da se ljudi više kreću i da manje voze 

Kada je reč o zagađenosti vazduha, nagrađeni studenti kažu da njihova aplikacija funkcioniše tako što korisnicima predlaže optimalan put do određene tačke, uz kretanje kroz zone koje su manje zagađene.

„Ne postoji nijedna sto posto bezbedna ruta. Mi ne možemo da izbegnemo ni polen ni zagađenost. Ali ideja je kako napraviti najbolju rutu. Ako idemo od Skupštine do Kalemegdana, nema potrebe da idemo autobusom ili kolima, ali ako čovek ide na posao na Zvezdaru sa Novog Beograda, nema potrebe da ide pešaka, i tad bi se predložilo da on ide gradskim prevozom. Ideja je da se ljudi motivišu da idu pešice, ili biciklom, što bezbednijom rutom“, kaže Pavle Prica.

Andrija Milojević objašnjava da aplikacija radi i da je funkcionalna, ali da još nije spremna za masovnu upotrebu. „Za to treba vremena i novca, a mi to trenutno nismo u mogućnosti da kontrolišemo“, kaže Andrija.

Aplikacije su primenjive na sve gradove.

broj komentara 0 pošalji komentar