среда, 10.04.2019, 12:30 -> 13:05
Извор: РТС
Аутор: Драган Милутиновић
„Tesla“ i „Fijat“ udružuju snage
Od ovog proleća na tržištu EU počinju nova pravila o prodaji vozila kako bi se smanjila emisija izduvnih gasova, ali i sprečila manipulacija podacima o vozilu u cilju njegove što bolje prodaje. Mnogi proizvođači se udružuju da bi zadovoljili nova pravila tržišta.
„Tesla“ i „Fijat“ nastupaće zajedno na tržištu EU, kažu u tim kompanijama. „Fijat“ će platiti tom američkom proizvođaču stotine miliona dolara da bi njihova vozila imala ekološki prihvatljiv rezultat izduvnih gasova.
Do kada i na koji način će moći da se udružuju, nema pravila, pa ćemo ubrzo videti zajedničke nastupe do juče ljutih neprijatelja u automobilskoj industriji.
„Naš dogovor sa Folksvagenom je dobar za sve. Dosta ćemo učiniti na njegovom nastupu u Americi, a zauzvrat ćemo dobiti tehnlogiju potrebnu za električna i hibridna vozila. Nova tehnologija omogućava da imamo manje troškove servisa i jednostavnije održavanje oba brenda“, kaže Stiven Armstrong iz „Forda“.
Menja se i način pravljenja infrastrukture za električna vozila. Sami proizvođači će postavljati sopstvenu mrežu, ne čekajući da to uradi lokalna samouprava. Razvoj električnih automobila i propisi o zagađenju u većini EU metropola traže veći kapacitet punjača, a to se može uraditi brzo ako kompanije koje proizvode elektromobile odreše novčanike.
„Planiramo da sa Folksvagenom i elketrokompanijom ABB postavimo 350 kilovat punjače na 400 lokacija na nemačkim auto-putevima. U planu je još mnogo ovakvih akcija jer moramo prodavati elektična vozila“, ističe Roland de Var iz „Forda“.
Ovih dana mnogi gradovi u Evropi zabranjuju „evro 5“ dizel za ulazak u grad. London naplaćuje ulaz u grad takvim vozilima i do 150 funti. Većinom su to dostavna vozila na dizel i sada je sve usmereno da se ona izbace iz upotrebe i zamene električnim dostavnim vozilma koja već postoje.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар