Zvuk motora zamenila „tišina“ elektrike

Osim automobila, na Sajmu se mogu videti i motocikli. Međutim, i tu ima važnih novina. Motocikliste, koje najviše uzbuđuje zvuk auspuha, zahvatila je neplanirana elektrifikacija i umesto klasične „vespe“, hit je „elektro vespa“. Prodaja elektrocikala ide dobro, a ima i domaćih firmi koje proizvode takva vozila.

Motocikli doživljavaju svoje poslednje dane. I veliki „Harli Dejvidson“, koji je godinama gajio zvuk izduva, prelazi na elektriku. Motociklisti su podeljeni – neki kojima motocikl služi za grad hvale struju, koja je ekstremno jeftin prevoz, a oni koji su pravi bajkeri, sa prezirom gledaju na dolazeće trendove. Interesovanja za električne motocikle ima, ali ima i kupaca.

„Oko 70 kilometara možete preći sa jednom litijumskom baterijom, u zavisnosti od kilaže osobe, i u zavisnosti od 'moda' – da li je eko‚ normalan ili sportski 'mod'“, kaže Tamara Živković, promoter elektrocikala.

Jedna domaća firma uspeva da sa stranim komponentama pravi skutere i dosta popularne tricikle na struju. Ovakva vozila uskoro mogu da se nađu u našim komunalnim službama. Jeftina su za održavanje, lako se pune, imaju dobar domet.

„Pa, mogu da vam kažem da je jedno punjenje oko četiri do pet dinara, pa sami možete da izvedete matematiku“, navodi Sveta Simić iz kompanije „Motogrini“.

Za one koji vole brzinu, tu je „Suzuki“, koji ide i do 350 km na čas, zatim tu su „kastom“ motocikli, za duga krstarenja, a jedan vredan čak 30.000 evra je prodat. To znači da i u ovom svetu, sve što je najskuplje najbrže ode. Međutim, i zakon o saobraćaju je uticao na to da se motocikili sada manje prodaju, kažu prodavci.

„Šta se dešava sa mlađom populacijom uvođenjem ovih zakonskih procesa, gde vi od 16 godina možete da polažete za B kategoriju, taj deo i segment je pomeren sa 14 na 16 i onaj deo mladih ljudi koji su ranije mogli da voze skutere sa 14 godina, sada im je interesantnije da voze automobil nego motor“, objašnjava Miša Despot, prodavac motora.

Skoro svim lakim skuterima ograničena je brzina na 45 km na čas, što znači da se voze bez A kategorije, pa se oni najviše prodaju. Od sada oni će biti trajno registovani, ali će, ipak, morati svake godine na tehnički pregled, kaže novi zakon.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво