Kad „Gugl“ ne može da pomogne

Najčešće mesto za traganje za odgovorom na nepoznanice ili dileme je „Gugl“ i u tome je najveća marketinška snaga megakompanije koja je izrasla oko pretraživača interneta. Međutim, nekad imamo pitanja na koja „Gugl“ ne može da nam ponudi rešenje već nam treba pomoć drugiih ljudi koji su imali iste ili slične probleme. Tada na scenu stupaju sajtovi za pitanja i odgovore.

Jedna od najvećih prednosti interneta je svakako činjenica da se do informacija može doći veoma laki i veoma brzo. Veliki broj sajtova svakog trenutka nam može dati odgovor na bilo koju našu dilemu.

Ipak, za neka pitanja nije dovoljno konsultovati stručnjake na specijalizovanim sajtovima ili forumima.

Nekad nam mnogo više može pomoći direktan kontakt sa drugim korisnicima koji na osnovu svog iskustva daju odgovore na naše nedoumice. Tada nam u pomoć priskaču sajtovi za pitanja i odgovore, tzv. Q&A sajtovi.

Najpoznatiji sajt za neposrednu razmenu iskustava među korisnicima interneta je Kuora (Quora). Prema poslednjim podacima, više od 300 miliona korisnika svakog meseca ostavlja svoje postove na ovaj veb-sajt čineći ga jednim od najpopularnijih mesta na svetskoj mreži za direktnu komunikaciju između korisnika. 

Moderisanje tema je takođe ostavljeno posetiocima, ali urednici sajta mogu da intervenišu ako diskusija ode u neželjenom pravcu.

Na naslovnoj strani nalaze se najaktuelnije i najposećenije diskusije, dok se na levoj strani ekrana nalazi izbor tema sortiranih prema interesovanjima korisnika. na vrhu se nalazi opcija za pretragu željenih tema, a desno od njega možete sami postaviti pitanje koje vas interesuje.

Takođe, tu je i opcija pod nazivom Spejsiz gde se nalaze zajednice korisnika pomoću kojih možete mnogo lakše da nađete odgovor koji tražite.

Osim Kuore, tu je i sajt Flader (Fluther.com) dosta svedenijeg interfejsa gde glavninu naslovne strane čine aktuelne rasprave. Teme su podeljene u dve sekcije – generalne i socijalne, gde u prvoj sekciji pitanja pokrivaju svaki segment života, dok druga sekcija služi za stvaranje interne zajednice ovog sajta.

Treba dodati da postoji i opcija za čet ako neko želi da diskutuje sa drugim korisnikom van očiju javnosti.

A tu je i sajt Stek ekščejndž (StackExchange.com) koji se izdvaja od ostatka konkurencije jer ima opciju da posetioci glasaju za najbolji post na raspravi koji se onda stavlja na vrh diskusije, što svakako može olakšati potragu za vašim odgovorom.

broj komentara 0 pošalji komentar