Salon u Ženevi, bogataši spremni da olakšaju novčanike

A da li će se i kako ispitivanje porekla imovine odraziti na kupovinu automobila? U Ženevi je u toku najluksuznija priredba na svetu gde sve što se izloži, bez obzira na cenu, nađe kupca.

Kupci su iz Saudiske Arabije, monarsi iz celog sveta, a prednjače sportisti. Krajem meseca je sajam u Beogradu gde je skoro pa pravilo da se sve što je najskuplje prvo proda.

Godišnje se oko 1.600 vozila luksuzne klase proda u Srbiji, a prošle godine kupovani su „mercedes“, „audi“, „porše“, BMV, ali i „ferari“ i „rols-rojs“.

Najskuplji, najbrži, jednom rečju prestižni automobili izloženi su u Ženevi, a svi su prodati unapred. Da bi se na primer kupio „ferari“, koji košta preko milion evra, čeka se dve godine.

Skupi automobili ugovaraju se poput jahti, a zanimljivost ovogodišnjeg salona u Ženevi je i „bugati“ nazvan „automobil u crnom“, koji košta 16 miliona evra, a čiji je kupac unuk Ferdinanda Poršea, koji je inače i jedan od vlasnika grupacije „Folksvagen“. I na našem sajmu biće mogućnosti da se kupi nešto luksuzno iz Ženeve.

Takva prodaja se očekuje i na štandu „Mercedesa“ na salonu u Beogradu, direktno sa sajma u Ženevi stižu modeli GLC i CLA.

Direktor „Mercedesa“ u Srbiji je iz Slovenije, a tamo se ispituje poreklo novca kojim se plaća vozilo. Posebno, da li je na njega plaćen porez. Kod nas kupci luksuznih automobila nalaze racionalna rešenja i umesto gotovinom u poslednje vreme kupuju vozila na kredit, a to znači da se ono otplaćuje mesečno iz dobiti firme.

Ukoliko se promeni provera novca za plaćanje vozila prilikom kupovine, doći će do zastoja tržišta, kažu prodavci, jer do sada je bilo odomaćeno pravilo da se novac donosi ili u gotovini ili se plaća sa nekog kratkoročno otvorenog računa.

Šta će raditi građani koji plaćaju vozilo do 30.000 evra i koji su taj novac čuvali, kako se kaže, u slamarici, kako će oni dokazati poreklo poreznicima, ostaje da se vidi.

Zanimljivo je i kako kontrolisati prodaju skupih polovnih vozila koja se mogu oporezovati samo prilikom registracije. Pored reforme u ispitivanju porekla imovine, potrebna nam je i reforma registracije i oporezivanja automobila po ekološkim kriterijumima, što je trenutno u svetu jedina mera koja daje rezultate, kažu stručnjaci.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 30. март 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво