U Kini i na selu cveta internet prodaja

Internet prodaja širom Kine u ruralnim oblastima doživela je enormni rast prošle godine, pokazuju podaci Ministarstva trgovine Kine. Ali nije reč samo o pomodarstvu, jer internet trgovina pomaže siromašnima da uvećaju svoje prihode.

Kućna tehnika postala je omiljena u seoskim područjima Kine, to pokazuju podaci najveće kineske internet trogovine. Kineski seljaci putem interneta kupuju velike telvizore, veš-mašine, klima uređaje, ali na listi ne izostaju ni pametni zvučnici, ni roboti-usisivači.

U oblasti Sijapu u istočnoj kineskoj provinciji Fuđijen, električni uređaji koji „govore“ i „rade sami“ našli su se na spisku za kupovinu lokalnog stanovništva. Ovde svaka porodica ima i po nekoliko ovakvih uređaja.

„Mogu da kažem usisivaču da se uključi ili isključi i to će uraditi. Veoma je jednostavno za korišćenje. Čak i deca znaju da ga koriste“, kaže meštanin Lan Čunhua.

Internet prodaja u selima prošle godine dostigla je 1,37 biliona juana, što je više 200 milijardi dolara. To je skok od 30,4 odsto u odnosu na 2017. godinu. Taj rast veći je i od onog u najvećim i najrazvijenim kineskim gradovima.

Kupovina putem interneta nije samo trend i pomodarstvo. Ona je postala veoma važan put za izlazak iz siromaštva.

Lični dohoci u ruralnim područjima Kine rastu, ali su i dalje mnogo manji od onih u gradovima. Do kraja 2018, Kina je imala 16,6 miliona siromašnih stanovnika u ruralnim oblastima. Ali vlasti veruju da internet trgovina može da pomogne seljanima da svoje proizvode prodaju široj zajedinici i tako uvećaju svoja primanja.

Prošle godine, 29 organizacija i kompanija osnovalo je nacionalnu alijansu za internet trogovinu kako bi pomogli poljoprivrednicima u 351 siromašnoj obalsti da svoje proizvode prodaju putem interneta.


Danas, uz pametne telefone i mobilni internet, sela se mnogo lakše povezuju na mrežu. Pa čak i ona do kojih ne može fizički tako lako da se stigne. Do udaljenih i zabačenih sela u Kini, pošiljke stižu besplotnim letelicama. Dronovi koji prevoze pakete sa robom u Kini sve su češća pojava.


Kinezi su našli put kako da dostave robu i do mesta gde nema puta, a najveća američka internet trogovina „Amazon“, još pokušava da se probije do kineskog tržišta. Dok „Alibaba“ Džeka Maa drži više od polovine tržišta internet trgovine u Kini, „Amazon“ Džefa Bezosa ima manje od dva odsto.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво