Prvi srpski univerzalni punjač za električna vozila

Srpski autoklaster proizvođača delova za auto-industriju okuplja 50 hiljada radnika i najveća je industrijska grana Srbije. Na dvodnevnom skupu u Velikom Gradištu rečeno je da se kablovi za automobil „tesla“, koji se proizvodi u Americi, motaju u Sremu, opruge za kamione „volvo“ i „skanija“ proizvode u Čačku, a plastični delovi za „golf“ ili „pasat” u Kragujevcu. Najveća novost ipak je prvi punjač za električna vozila koji je proizvod domaće pameti i industrije.

Institut u Staroj Pazovi za razvoj ekološke energije zajedno sa vodećim domaćim stručnjacima sa Elektrotehničkog fakulteta uspeo je da konstruiše i pripremi za serijsku proizvodnju prvi univerzalni punjač za električna vozila.

Dve su prednosti ovog punjača, softver i hardver su domaći proizvod, a može da puni sve postojeće marke električnih automobila uz uštedu energije i lako prilagođavanje domaćoj elektro-mreži.

Punjač je dvostruko jeftiniji od bilo kojeg punjača koji se uvozi.

„Mi razvijamo punjač koji je standardizovan po evropskim standardima ali je kompatibilan sa američkim i japanskim standardima. Što znači da taj punjač možemo da izvozimo isto kao i električni auto u celoj Evropi i celom svetu“, objašnjava Slavko Vujović iz „IEEG“-a iz Stare Pazove.

Opruge za prvu ugradnju za kamione „skanija“ i „volvo“ dolaze iz Čačka. Male domaće radionice prerasle su u mini-fabrike, a izvoz svake godine raste.

„Ono što se u poslednje vreme pokazuje kao problem, a čuo sam manje-više i formalno i neformalno, a to je problem sa radnom snagom, sa inženjerima sa radnicima koji rade u proizvodnji“, ističe Igor Vijatov, direktor Automobilskog klastera Srbije.

Problem nedostatka stručne radne snage, kažu proizvođači, nije jedina teškoća. Tu su i birokratske prepreke sa mnogo papira i komplikovanom procedurom izvoza sve dok ne postanemo članica EU.

broj komentara 5 pošalji komentar
(petak, 19. okt 2018, 09:08)
Inženjer [neregistrovani]

Negativni komentari...

Ne budite toliko negativni prema stvarima koje prave naši stručnjaci. Konkretne tehnologije punjača nisu nove, ali su nezrele is a i postoji mnogo prostora za unapređenje.
Studenti koji završe elektrotehnički fakultet u Srbiji su cenjeni u inostranstvu a i ovde u privatnom sektoru. Neretki su i slučajevi kolega koji imaju plate preko 2000 pa i 3000eur u IT sektoru.
Pravo pitanje je da li firme koje su naše mogu da dobiju subvencije koje dobijaju stranci.

(petak, 19. okt 2018, 08:18)
anonymous [neregistrovani]

esssss

Pa da, poslodavac iz unutrašnjosti Srbije očekuje da će mu inženjer raditi za 50000 din i onda se žali kako nema kvalitetne radne snage. Svi odlaze za BG ili inostranstvo, u unutrašnjosti ostaju mega dens inzenjeri koji su, blago je reći, nepismeni.

(četvrtak, 18. okt 2018, 17:34)
Mr Clever [neregistrovani]

Otkrivanje tople vode

To Kinezi verovatno već imaju ... brže, bolje, kvalitetnije i naravno jeftinije ...

(četvrtak, 18. okt 2018, 15:42)
AS [neregistrovani]

I niska cena rada

Nije lako ni poslodavcima, ima problematicnih radnika i to sve vise, ali i cena rada je niska, ne mozete ocekivati da radnik proizvodi visoke tehnologije za 20.000 a kvalitetnog inzenjera da nadjete za oko 40.000.

(četvrtak, 18. okt 2018, 15:06)
Ne šalim se! [neregistrovani]

re: Prvi srpski univerzalni punjač za električna vozila


Univerzalan i leteće automobile?