Kinezi će kod nas praviti baterije za električna vozila

U naš „Ikarbus“ za dva meseca stiže „Li Jong“, kineski proizvođač električnih autobusa koji planira da u Srbiji izgradi fabriku baterija. Taj posao nagoveštava mogućnost da autobuse proizvode i u Zemunu. Da će Kinezi biti ključni proizvođači električnih vozila, pogotovo komercijalnih, videlo se i na sajmu u Hanoveru.

Tržište autobusa i kamiona u svetu raste. Najveći rast ima Kina koja kupuje vozila koliko Evropa, Severna Amerika i Japan zajedno.

Kinezi gledaju ne sve načine da nešto što je proizvedeno u Evropi – preslikaju, ali i unaprede. Oni ne nude samo električno i autonomno vozilo, već i kompletan eksplatacioni menadžment od dalekovoda preko punjačkih stanica do bus-terminala.

Ono što treba reći to je da kod nas dolazi jedan od najvećih proizvođača električnih autobusa i kamiona u Kini, „Li Jong“, koji treba u našim pogonima „Ikarbusa“ da montira električne autobuse koji bi se koristili isključivo u GSP-u.

Time se i mi uključujemo u ekološke tokove. Inače, da kažemo da će do 2025. godine većina autobusa u gradskim celinama u Evropi biti na elektro-pogon.

Kinezi prave i fabriku baterija kod nas. Oni hoće da autobus proizveden u „Ikarbusu“ bude evropski proizvod sa naših prostora i tu ima veliki potencijal za stvaranje novih manjih fabrika koje će biti kooperanti u ovom projektu.

Na naše tržište stiže i prvi kamion koji umesto klasičnih retrovizora ima kamere. Ovaj novi „mercedes-aktros“ ima i auto-pilota koji prepoznaje bicikliste sa strane i sam koči, najsigurnije je vozilo ikada proizvedno u toj klasi, ali u našem okruženju propisi ne prepoznaju te kategorije.

„U Srbiji koliko mi znamo i koliko smo mogli da proverimo, nemamo problem da registrujemo vozilo sa spoljnim kamerama, dok je u Bosni i dalje na snazi stari zakon iz SFRJ, da vozilo mora da ima spoljne retrovizore kako bi bilo registrovano“, objašnjava Aleksandar Trifunović iz „Dajmler kamiona“.

Do 2030. godine će biti ukinuta profesija profesionalni vozač? 

Ovako će za 10 godina izgledati kombi vozila – izdvajamo protipove „Dajmlera“ i „Renoa“.

Vozila prikazana na sajmu nemaju volan, eventualno neki džojstik za manje manevre.

Putnici i teret biće prevoženi bez vozača koji se sada svodi na programera vozila.

Stručnjaci tvrde da će se informacionom tehnologijom i telemetrijskim sistemima do 2030. godine biti ukinuta profesija profesionalni vozač, a već sada u Evropi postoje takozvane probne autobuske linije koje saobraćaju bez vozača, naravno na električni pogon.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
16° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се