Premijera novog „Dajmlerovog“ elektroautobusa za gradski saobraćaj

Najnoviji model „Dajmlerovog“ elektroautobusa za gradski saobraćaj premijerno je predstavljen u Majncu, u Nemačkoj. Premijera je upriličena za odabranih 1.000 novinara iz celog sveta. Ekipa RTS-a imala je priliku da snimi gradski autobus „citaro e“, koji sa jednim punjenjem može da radi ceo dan i pređe 200 kilometara. Značajan je i za Srbiju, jer je licence za gradske autobuse kod nas od „Merecedesa“ dobio domaći proizvođač „Ikarbus“, pa je u narednim godinama moguć transfer tehnologije.

Gradski autobus prikazan novinarima već sada može da se naruči i do kraja godine dobiće ga mnogi gradski prevozi u Evropi.

Za razliku od sadašnjih elektroautobusa koje imamo u našem prevozu, ovaj ima mnogo veći domet, što znači da mu nisu potrebna česta punjenja.

Takođe, on se puni „na utikač“, a ne preko trole, pa se može koristiti i na linijama koje nemaju električnu infrastrukturu.

Najnoviji električni autobus „Dajmlera“ ima domet od 150 do 200 kilometara, u zavisnosti od toga u kakvim vremenskim uslovima se koristi. Ovaj autobus biće osnova elektifikacije gradskog saobraćaja u Evropi.

Ovakva i slična tehnologija biće dostupna i mnogima koji montraju autobuse. Možda ćemo jednog dana u „Ikarbusu“ moći da vidimo montiranje ovakvog „Mercedesovog“ električnog autobusa, koji bi dobro poslužio Beograđanima.

Baterije ugrađene u ovaj autobus mogu se zameniti novim i naprednijim u toku eksploatacije, tako da autobus ne može da zastari kao projekat.

„Sada ima baterije prve generacije. Planiramo da ko kupi autobus može za dve godine da dobije baterije druge generacije, mnogo jače, sa većim dometom, a tu je i treća generacija koja izlazi 2025. godine i moći će da poveća snagu i rang za 70 odsto“, objašnjava glavni konstruktor „Dajmlera“ Gustav Tušev.

Ovaj autobus dva puta je skuplji od klasičnog, ali je ušteda u održavanju gotovo veća od 50 odsto. Njegova glavna prednost je što funkcioniše u svim režimima rada, na tempreturama od minus 20 do plus 50 stepeni.

broj komentara 1 pošalji komentar
(sreda, 11. jul 2018, 16:48)
Aleksandra [neregistrovani]

....

"Dobro ce posluziti Beogradjanima"
... Posto ostatak Srbije nema potrebu za autobusima.