Bitka za pet milijardi korisnika mobilnih telefona

Mobilne telefone koristi četiri milijarde i sedamsto sedamdeset miliona ljudi u svetu, a prognozira se da će za dve godine biti više od pet milijardi korisnika. Za ovo bogato tržište bore se velike međunarodne kompanije, ali i mali start-apovi koristeći prednosti kao što su: dizajn, kamera, kvalitet, operativni sistem. Da bi privukli nove korisnike i zadržali stare, proizvođači pored pametnih telefona sve više u ponudu uključuju i tzv. fičer telefone, koji izgledom podsećaju na stare modele, ali imaju i neka svojstva pametnih telefona.

Od firme pred bankrotom, za dve godine poslovanja – „Nokija“ je postala jedan od najuspešnijih start-apova u Evropi. Promenivši kompletnu platformu za pružanje usluga, dostigli su tržišno učešće od oko pet odsto u Centralnoj i Istočnoj evropi.

„Uvek smo želeli da pružamo vrhunski kvalitet i da bi bili sigurni da pružamo bezbedne i ažurirane poruke, a 'Android 1' je vrsta potvrde da to radimo. Mi bismo to usvojili u svakom slučaju na svima našim uređajima i sve što radimo potvrđuje da je danas 'Gugl' i zvanično sa 'Androidom 1' i svaki pojedinačni uređaj u našoj ponudi imaće 'Android 1'“, kaže Katerina Karelas, viši marketinški menadžer u „HMD global“.

„Android“ kako ga „Gugl“ dostavlja trgovcima nema nikakvih aplikacija, prilouda, bloutvera, što omogućava da performanse uređaja ne budu ugrožene, a sa druge strane korisnici mogu da biraju koje će aplikacije instalirati, kao i način na koji će podesiti svoj telefon. Jedan od načina za privlačenje novih korisnika tzv. milenijalaca ali i vraćanje starih, bio je omogućavanje tri godine sigurnosnog ažuriranja.

„Što korisnicima daje neki benifit na kraju je da će ljudi moći da primaju redovne apdejte od strane 'Gugla', mesečne sigurnosne zakrpe što je svakako vrlo značajno pogotovo u nekom poslovnom segmentu“, objašnjava Tomislav Himbele, HMD-ov menadžer za Jugoistočnu Evropu.

Između običnih mobilnih telefona i smartfona pojavila se i nova kategorija – fičer telefoni koji izgledaju kao obični mobilni telefoni ali imaju neka svojstva pametnih telefona. Mnoge kompanije proizvode takve telefone, računajući da će tako privući i stare korisnike.

„Uređaj koji je osnovni, koji nije pametni, ali opet ima neke elemente pametnog uređaja i pružiće definitivno dobru zabavu i dugotrajnost baterije sa vaj-faj hot spotom. Mislim da je to sasvim uredu“, ističe hrvatski bloger Marin Ordulj.

Ipak, mlađe korisnike na telefonu prvenstveno privlači moderan dizajn i estetski detalji.

„Imamo ovde model. Super je, testirali smo ga dosta i baš mi se sviđa kako izgleda. Dizajn je takođe ekstra, mnogo mi se sviđa ovaj novi 'edž' koji su dobili“, smatra srpski Jutjuber Dejan Dražić – Deks Rok.

Profesionalni korisnici zahtevaju istovremeni rad prednje i zadnje kamere i lajv striming na kanale na Jutjubu i Fejsbuku. Svakodnevno se menjaju načini izrade telefona, obrada i tehnologija materijala koji se koristi. Menjaju se i zahtevi korisnika ali ono što svi traže od telefona jeste – pouzdanost.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво