„Erbas“ ukida proizvodnju najvećeg putničkog aviona?

Ima li budućnosti za najveći putnički serijski avion ikada proizveden, pokazaće se uskoro. Avion A-380 je razvijen po ceni od 11 milijardi evra za prevoz oko 500 ljudi, kao izazov na „dvoboj“ vladajućem „boingu 747“.

Međutim, tražnja za ovim „džinovima“ sa pogonom na četiri motora je opala jer avio-prevoznici biraju manje dvomotorne modele, koje je lakše napuniti i koji su jeftiniji za održavanje.

„Mislim da ima logike da se on ukida, jer je njegovo vreme prošlo. Taj avion od samog početka prate kontroverze. On je dosta veliki avion koji ne odgovora potrebama tržišta, koje traži manje i efikasnije avione“, kaže Dragan Nikolić iz Avijatike

„Emirejts erlajns“ su bili snažan poklonik letelice A-380 i postali su njihov najveći kupac s ukupnim porudžbinama 142 aviona, od kojih je preuzeto nešto više od 100.

Postoji mogućnost da se A-380 proizvodi u Kini jer se tamo već prave manji modeli, ali za sada su to minimalne šanse.

„To se najverovatnije neće dogoditi, jer neće biti dovoljno kineskih mušterija zainteresovanih za A-380 da bi mogli da imaju još jednu proizvodnu liniju, ne bi li većom proizvodnjom smanjili ukupnu cenu programa A-380“, objašnjava Petar Vojnović sa portala Tango siks.

Prema analizi stručnjaka, kompanija „Erbas“ ima dovoljno porudžbina za A-380 koje će, uz sadašnju dinamiku proizvodnje, potrajati do 2020. godine.

broj komentara 9 pošalji komentar
(petak, 12. jan 2018, 09:38)
Rade [neregistrovani]

A 360

Ovim avionom sam leteo od MÜnchen-a za Abu Dahbi. Slucajnost, Pilot je bio Srbin.

(petak, 12. jan 2018, 04:53)
anonymous [neregistrovani]

Dugi letovi

Voleo bih da vidim nekoga da sedne u 727 i da u njemu preleti do Južne Amerike ili Dalekog Istoka. To bi trajalo dva i po dana, avion bi morao da sleti najmanje 3-4 puta. Vozio sam se u A380, avion je fantastičan za duga putovanja.

(četvrtak, 11. jan 2018, 23:50)
Joca Spiderman [neregistrovani]

Više putnika, veći profit

Ne može jednostavnije. Toto.

(četvrtak, 11. jan 2018, 20:08)
stanojko [neregistrovani]

Maaa

Trosi mnogo. Pazi, cetiri motora. Isplati se jedino kad je pun. Nema sanse da opstane. Jedino ako budu terali inat da dokazu kako je rentabilan. Videli smo sta bese sa Konkordom.

(četvrtak, 11. jan 2018, 18:07)
anonymous [neregistrovani]

Airbus

@ kakve glupuosti

Hehe kakav si ti stručnjak, avioni sa vertikalnim poletanjem i sletanjem, hehe .

(četvrtak, 11. jan 2018, 16:48)
Miljan [neregistrovani]

Cena

Pa košta samo 350 miliona $

(četvrtak, 11. jan 2018, 16:15)
srx [neregistrovani]

Novi clickbait?

Kakva je ovo vijest? Neka nova vrsta clickbait-a? Postavite pitanje i odgovorite sa "ne, to se nece desiti"

"Hoce li Mancester Junajted prestati da postoji? Imaju velike dugove, kaze "strucnjak" Pera Peric. Ali, ti dugovi su dio investicionog plana do 2050. godine i Mancester nece prestati da postoji."

Tako isto ovo oko Airbus 380. Ko god je posjetio ijedan hub u Evropi (London, Frankfurt, Amsterdam, Pariz) je mogao da shvati da A340, A380, B777 i B787 dominiraju dugim letovima i da su unaprijed kupljeni u stotinama komada od svih vodecih aviokompanija.

(četvrtak, 11. jan 2018, 14:41)
Igo [neregistrovani]

Može biti samo jedan

Može biti samo jedan - BOEING 747!

(četvrtak, 11. jan 2018, 14:37)
anonymous [neregistrovani]

Kakve gluposti

To što taj isti Emirejts u floti sada ima skoro isključivo A380 nema veze? Kakvo to tržište ne zahteva velike avione kad je gomila letova stalno rasprodata mesecima unapred? Letovi na kojima ima mesta su upravo oni na kojima se koriste manji avioni, i dalje preveliki. Nije u pitanju ni isplativost u smislu da li je jeftinije imati dva manja aviona ili jedan veći, jer mnogi aerodromi već imaju problem sa kapacitetom. U Dubaiju avioni poleću i sleću na manje od 2 minuta i jednostavno nema prostora za ubacivanje dodatnih letova koji bi prevozili isti broj putnika kao manji broj većih aviona.

Ono što je civilnoj avioindustriji možda najpotrebnije jesu avioni dovoljnog kapaciteta, ali sa vertikalnim poletanjem i sletanjem, jer bi to omogućilo znatno povećanje mogućih kapaciteta što se tiče broja aviona, a dodatno bi povećalo i bezbednost. Nažalost, tih aviona nema na vidiku.