Kako će izgledati budućnost svetske trgovine

Digitalni poslovni modeli, koji čine budućnost svetske trgovine, predstavljeni su na izložbi „Metro raspakivanje“, koja se održava u Diseldorfu. Nemački trgovinski lanac „Metro AG“ odnedavno je na berzanskoj listi, a čak 70 odsto njegovog poslovanja usmeren je na hotele, restorane i kafiće. Od globalnog obima prodaje, oko 30 milijardi evra dolazi iz veleprodaje, a čak četiri milijarde evra od direktne isporuke. Kako se kompletna svetska trgovina ubrzano seli u digitalni prostor, predstavlja izazov i za srpsku privredu.

Nova tehnološka rešenja usmerena su i na kvalitet hrane. Brzo i lako možete, na primer, da saznate u kom moru je ulovljena riba koju kupujete, o kojoj vrsti je reč i kada joj ističe rok trajanja. Slično je i za druge namirnice. Kako uzgajati sveže začinsko bilje u mračnom prostoru, ili na koji način lako pozvati konobara u punom restoranu, deo je projekta koji podržava preduzetnike u ugostiteljstvu.

„Konkretno, recimo da vi kao krajnji potrošač možete da onlajn rezervišete sto u svom omiljenom restoranu ili kafiću, ili da kao preduzetnik u roku od par minuta potpuno besplatno napravite sopstveni vebsajt i na taj način privučete još više krajnjih potrošača“, objasnila je Maja Bađin Georgijević iz „Metro Srbija“.

Na japanskom štandu probao sam čaj od morskih algi. U Zemlji izlazećeg sunca vlasnicima restorana nudi se više od 140 različitih vrsta morskog povrća.

„Metro akcelerator“ razvija i podržava dobre poslovne ideje i digitalna startap rešenja početnika u poslu. Tako je nastao digitalni lični asistent koji upravlja podacima zaposlenih, kreira rasporede smena i evidentira radno vreme.

Generacija kojima je tehnologija sve, milenijalci, sada stasavaju, postaju potrošači i poslovni partneri, a to je za „Metro“ dobra vest.

„Zato što se hrana rangira visoko na njihovoj listi prioriteta. I to hrana s aspektima - odakle dolazi, da li je zdrava, da li je dobra za mene? Takođe je reč i o njihovoj radoznalosti - želim da vidim i probam stvari koje ranije nisam. Povrh toga, milenijalci žele i drugačiju uslugu. Žele praktična iskustva, što znači da koriste tehnologiju. Odrastali su uz tehnologiju kao nijedna generacija pre njih, a mi njihova iskustva uz startapove činimo prijatnijim i praktičnijim“, ističe Olaf Koh, predsednik upravnog odbora „Metro AG“.

Nova tehnološka rešenja koštaju, ali se isplate, kažu u Privrednoj komori Srbije.

„Pokazalo se zaista kao veoma dobar i uspešan način da dođete na police velikih trgovina, da prihvatite digitalizaciju, da digitalizujete svoje unutrašnje procese, kao mala i srednja preduzeća i to je ono na čemu komora posebno insistira i posebno želi da pomogne proizvođačima i firmama u Srbiji“, kaže Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.

Prijavljena su i četiri startapa iz Srbije. Ako projekti budu izabrani „Metro“ će ih finansirati, voditi i primeniti u praksi.

Fokus ovogodišnje izložbe usmeren je na digitalna rešenja u trgovini, održivo poslovanje i humanitarni rad. Nakon njenog završetka ceo objekat biće porušen, recikliran i upotrebljen za obnovljive izvore energije.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво