Na sajmu vazduhoplovstva u Parizu supersonični avion, leteći automobil...

Leteći automobili i bicikli, supersonični avion, tehnologija za zaštitu od dronova neke su od brojnih inovacija izloženih na Međunarodnom sajmu vazduhoplovstva u Parizu.

На сајму ваздухопловства у Паризу суперсонични авион, летећи аутомобил... На сајму ваздухопловства у Паризу суперсонични авион, летећи аутомобил...

Za razliku od drugih letećih kola u nastanku, francuska firma „Vajlon“ može da se pohvali da je njen „Pegaz“ (Pegase 1) sa dva sedišta, zaista leteo. Izloženi „Pegaz“ leteo je prošle nedelje iznad Lamanša, od Kalea do Dovera, koristeći padobran za paraglajding i veliki propeler. I motor automobila i propeler letećeg auta pokreće benzin.

Predsednik „Vajlona“ Žerom Dofi rekao je da će leteći auto koštati između 100.000 i 150.000 evra i da je cilj kompanije da on dobije licencu i za puteve i za vazduh.

Kompanija „Bum“ (Boom) predstavila je Ha-Be-1, model supersoničnog aviona, naslednika Konkorda, čiji se prvi let očekuje sledeće godine.

Cilj kompanije je da supersonični avion leti 2,6 puta brže od drugih putničkih aviona i da smanji let između Njujorka i Londona sa sedam na 3,5 sata. On bi trebalo da leti brzinom od 2.300 kilometara na čas i da primi 55 putnika, dok je Konkord pre povlačenja 2003. godine leteo brzinom od 2.160 kilometara.

Nekoliko kompanija predstavilo je na Međunarodnom sajmu vazduhoplovstva rešenja za obaranje bespilotnih letilica, takozvanih dronova, što je reakcija na zabrinutost da bi oni mogli da se koriste za terorističke napade iz vazduha prilikom masovnih okupljanja.

Američka kompanija „Blek sejdž“ (Black Sage) predstavila je uređaj nalik božićnoj jelki s nizom senzora koji može da uoči i prati i male dronove veličine 10 centimetara, ali i da ih onesposobi, odnosno ili da ih obori ili da ih pošalje na mesto s kojeg su poleteli.

Suosnivač kompanije David Romero rekao je da je taj sistem napravljen u cilju obezbeđenja vazdušnog prostora na ceremoniji britanske kraljevske porodice u novembru.

Mađarska kompanija „Bajgreviti“ (ByeGravity) radi na razvoju ogromnog letećeg bicikla koji bi pilot mogao da vozi kao motocikl, i već je izvela letove s probnom verzijom „Flajk“ (Flike).

Direktor te firme Balaš Kerulo rekao je da bi taj proizvod trebalo da bude završen „za dve ili tri godine“, i da za sada može da leti najviše oko 20 minuta, uz najveću brzinu od 60 kilometara na čas. Kompanija, kako Kerulo kaže, „iščekuje znatna poboljšanja tehnologije baterija“.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
24° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи