Prvi probni let „erbasa A350-1000“!

Prva od tri „Erbasove“ letelice „A350-1000“, to jest test-aviona „MSN-059“, sletela je na Aerodrom „Tuluz–Blanjak“ u Francuskoj nakon uspešno završenog leta koji je trajao četiri sata i 18 minuta. U test-kampanji su korišćena iskustva probnih letova modela „A350-900“. Reč je o pripremama za komercijalnu upotrebu „najmodernijeg i najefikasnijeg putničkog aviona na svetu“, planiranu za drugu polovinu 2017. godine.

Ojačan novim motorom „trent XWB-97“ kompanije „Rols Rojs“, avion je preleteo jugozapadnu Francusku, tokom čega je posada istražila upravljanje avionom i razvoj leta. Letelica je bila u pratnji aviona za posmatranje i snimanje manevrisanja, a stručnjaci na zemlji su u realnom vremenu pratili napredovanje putem direktne telemetrijske veze.

Izvršni direktor kompanije „Erbas“ (Airbus) Fabris Brežije istakao je da su prisutni danas bili u prilici da vide prvi let najmodernijeg i najefikasnijeg putničkog aviona na svetu „A350-1000“, koji se pridružio uspešnoj porodici „A-350“.

„Čestitam i zahvaljujem se svim timovima koji su doprineli da se današnji let realizuje. Zadovoljni smo što su mnogi kupci iz našeg štaba u Tuluzu zajedno sa nama svedočili toj važnoj prekretnici“, naglasio je Brežije.

Zahvaljujući iskustvima probne kampanje originalnog modela „A350-900“ (realizovane 2014. godine), razvojni program modela „A350-1000“ će biti kraći i trajati do godinu dana za tri aviona. Testiranje performansi aviona „MSN-059“ će obuhvatiti istraživanje razvoja leta, kvaliteta rukovanja, opterećenja i kočenja.

Drugi test-avion, „MSN-071“, takođe će biti stavljen na probu tj. procenu performansi, koja će obuhvatiti: kočenje, rad motora i propelera, sisteme i autopilota.

U slučaju trećeg aviona – „MSN-065“, koji je opremljen kabinom, biće procenjeni sistemi u kabini i vazdušni sistemi. „MSN-065“ će izvesti tzv. „rane duge letove“ i pokazivanje rute.

Ukupna kampanja kulminiraće sertifikovanjem modela i njegovom komercijalnom upotrebom koja će otpočeti u drugoj polovini 2017. godine letovima avio-kompanije „Katar ervejs“, koja je sa naručenih 37 aviona do sada najveći kupac modela „A350-1000“.

Avion „A350-1000“ je najnoviji član vodeće „Erbasove“ porodice širokotrupnih aviona, koji zajedno sa modelom „A-330 neo“, nudi jedinstvenu operativnu efikasnost, nizak nivo buke i istinske mogućnosti dugog dometa.

Novi model „A350-1000“, osim što ima duži trup i mogućnost da smesti 40 putnika više nego prethodni „A350-900“, takođe karakteriše i nov glavni stajni trap sa šest točkova i moćni motor „trent XWB-97“ kompanije „Rols Rojs“.

Model „A350-1000“ zadržava sve efikasnosti snabdevanja gorivom i udobnost kabine originalnog „A350-900“ modela, ali je sa dodatnom dužinom savršeno prilagođen klijentima i najprometnijim dugim linijama. Do danas je 11 klijenata sa pet kontinenta rezervisalo ukupno 195 aviona „A350-1000“.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. март 2024.
21° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво