Читај ми!

Banka u džepu - tehnologija budućnosti

Na prošlonedeljnoj konferenciji o finansijskim inovacijama „Finovejt“ u Londonu, šezdesetak kompanija predstavilo je nove načine za upravljanje novcem, uglavnom sa mobilnog telefona. Otvaraju li ta nova tehnološka dostignuća mogućnost da uskoro svoju banku i sve njene usluge nosimo u džepu?

Ako ste od onih koji ne vole da sakupljaju papire za kredit, popunjavaju formulare, čekaju na šalterima i sve to da bi koristili sopstveni novac, onda će vam naredna priča biti vrlo zanimljiva.

Den Glasner iz kompanije QUISK kaže da ta kompanija pravi novu generaciju plaćanja.

„Zajedno sa bankama omogućujemo ljudima da plaćaju bez potrebe da kod sebe imaju karticu ili gotovinu. Možete platiti prodavcu na ulici ili pijaci pomoću mobilnog telefona. Pristupate svom računu, ali ne koristite karticu niti podižete keš“, objasnio je Glasner.

Objašnjava, da biste platili nekome na pijaci dovoljno je da u tekst poruku ukucate: "M pay QUISK" i ličnu identifikaciju trgovca i iznos koji mu plaćate i onda kliknete na "send". Tako da vi plaćate SMS porukom koristeći novac sa vašeg tekućeg računa.

Samoupravljanje kreditom 

„Nostrum grupa je specijalista za aplikacije koje otplatu kredita čini bržom, lakšom i bezbednijom“, kaže direktor Ričard Karter i dodaje da su ove godine smo na „Finovejtu“ predstavili svoj najnoviji proizvod - digitalnu kontrolu pozajmice.

Imaju aplikaciju koja je napravljena za mobilne uređaje.

„Pomoću slajdera ja regulišem visinu rate ili učešća. Mogu da povećam ili smanjim ratu i istovremeno se menja rok otplate kredita i obrnuto. Recimo, kredit ističe u martu 2018. godine, a rata je 92 funte. Ja sam odlučio da malo povećam ratu i softver automatski skraćuje rok isplate kredita na februaru te godine“, navodi Karter.

Prema njegovim rečima, to omogućuje potpunu kontrolu nad finansijama bez odlaska u banku.

„Mi verujemo da je to prava stvar budući da mnogi od nas koriste mobilne uređaje. S druge strane i banke imaju fantastično digitalno iskustvo koje osnažuje lojalnost klijenta. A to je veoma važno u današnje vreme. Tako da mi činimo pozajmljivanje jefinijim, bržim i bezbednijim“, istakao je Karter.

Bez suvišnih pitanja 

Džejd Kan iz kompanije "Nice Systems" rekao je da je ta kompanija predstavila sistem za proveru identiteta pomoću glasa u realnom vremenu.

„Klijent dobija brži i bezbedniji sistem identifikacije, bez svih onih umarajućih pitanja i šifri koje traže operateri svaki put kada nazovete banku, osiguranje ili Telekom operatora“, kaže Kan.

„Dok govorim, moj glas se analizira i u roku od deset sekundi agentu se pali zeleno svetlo i znaju da mogu direktno da odu na moj profil“, objašnjava Kan.

Postavlja se pitanje šta se događa kada prevarant pozove.

„Resetujem sistem i pokazaću vam i šta se dešava u pozadini. Pokrećem sistem, on alanizira moj glas, plava linija je pravi klijent, crvena je prevarant. U ovom slučaju operater dobija upozorenje i on sada obaveštava klijenta da će ga preusmeriti na specijalistu za račune i prosleđuje ga našem stručnjaku za prevare“, naglasio je Kan.

Džepni bankomat

Žan Fransoa Grof iz kompanije „Mobino“ kaže da dolazi iz Švajcarske i da njegova kompanija razvija softver za plaćanje mobilnim telefonom bez upotrebe platnih kartica.

„Dakle, ovo je kao keš u mom džepu, digitalni keš. Imam 70 švajcarskih franaka u džepu. Mogu da dopunim. To je kao da u džepu nosite bankomat. Prebaciću sto franaka. Ukucavam moj pin kod i novac se prebacuje sa mog pravog računa u banci na mobilni telefon. Sada imam 170 franaka. Radi sa svim bankama u evrozoni i sa francima. Ovo je pravi novac, ovo nije samo demonstracija. U septembru dodajemo i funte“, objašnjava Žan Fransoa Grof.

„Imam 170 franaka, to je kao da nosim keš. Mogu da vidim kome sam sve plaćao. Mogu da prebacim novac drugima, mogu da primim novac, mogu da plaćam u radnjama i da dopunim račun. Prebacivao sam sa računa, trošio sam, dobio sam od prijatelja. Radi i kao menjačnica. Moj novčanik je u francima, moj prijatelj mi je platio u funtama, razmena je obavljena u letu. Vrlo je napredno“, rekao je Grof naglasivši da se na taj način može platiti i u prodavnici.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво