Читај ми!

Zašto poslednji "Pagani Zonda R" košta pet miliona?

Poslednji, personalizovani primerak iz limitirane serije "Pagani Zonda R", trenutno izložen u Ženevi, kupca iz Japana koštaće čak pet miliona dolara!

Horasio Pagani, osnivač italijanske auto-kompanije "Pagani Automobili", verovatno „gaji“ neki fetiš prema broju pet, smatra Met Dejvis, novinar Jahuovog auto-podsajta.

Jer, najčešće proizvodi limitirane serije od pet originalnih vozila. Ni noviji model, "Huayra", ne odstupa od tog pravila.

Međutim, još je zanimljivija priča o poslednjem, petom primerku, od brenda "Zonda" oproštajne serije pod nazivom "Zonda Revolution", odnosno, "Zonda R", pravljenom za trke.   

Prodaja ovih hiperautomobila, kako ih opisuju po autoblogovima, jer superautomobil nije dovoljno adekvatan opis, počela je još 2009. godine.

Poslednji "R" biće do 16. marta izložen na Salonu u Ženevi. 

"Mercedes AMG" bi-turbo 6.0-litarski "V-12" motor, ekskluzivno pravljen za "Zonda R", razvija čak 750 konjskih snaga i obrtni momenat od 730 Nm.

Ima 6-stepeni transverzalni i sekvencijalni menjač koji brzine menja za samo 20 milisekundi.

A šasija od ugljeničnih vlakana i titanijuma čini da auto teži svega 1.070 kilograma, što znači da je „ludački“ brz – 375 kilometara na čas maksimalno!

Od 0-100 km/h mu treba samo 2,5 sekunde.

Međutim, pravim „čudovištem“ na stazi ga čine neki detalji, poput novog, pokretnog aero-krilca koje se prostore celom širinom ogromnog zadnjeg spojlera, i dobro je za stvaranje sila potiska nadole koje će omogućiti lakše izbegavanje bankina, ili redukciju potiska nadole na pravcu i kod preticanja.

Dolazimo polako i do famozne cene poslednjeg primerka.

Bazični model "Zonda R" košta „ne tako strašnih“ 1,65 miliona dolara. No, ovaj veoma personalizovani "R", koji je kupio jedan gospodin iz Japana, staje tri miliona, a nakon što bude platio sve poreze u Zemlji izlazećeg sunca, dolazimo do sume od pet miliona dolara!

Šta on to dobija za ove silne pare? Šta to toliko vredi? Možda to što "Zonda R" može da obrne krug u Nirburgringu za šest minuta i 47 sekundi, što je granica koju je prešao još samo „porše 918 hibrid“.

Pagani kaže da je ovaj lepotan testiran nezvanično i da će ići sigurno još koju sekundu brže.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 23. септембар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи