Budućnost mreža na mobilnim telefonima

Sigurno neće otkriti naredne korake kompanije „Fejsbuk“, ali će na Svetskom kongresu mobilne telefonije u Barseloni Mark Zakerberg govoriti o svojoj viziji telefonije kojoj se njegova društvena mreža vešto okrenula.

Učesnici, gosti i organizatori Svetskog kongresa mobilne telefonije u Barseloni očekuju danas s nestrpljenjem Marka Zakerberga. Najavljeno je da će osnivač Fejsbuka govoriti o svojoj viziji mobilne telefonije kojoj se njegova društvena mreža vešto okrenula.

Mladi milijarder, koji prvi put učestvuje na ovom kongresu, izlagaće pred predstavnicima mobilne industrije iz celog sveta, proizvođačima telefona, operatorima.

Pre dve godine Zakerberg možda ne bi bio ni pozvan, jer kada je njegova kompanija izašla na berzu u maju 2012. godine nije imala apsolutno nikakve prihode od mobilne aktivnosti, podseća analitičar Iden Zoler.

Prema njegovim rečima, tada je Fejsbuk imao veliki broj korisnika na mobilnim telefonima, ali nije uspevao da to pretvori u prihod. Takvo stanje odbilo je tada investitore, što je uticalo na pad vrednosti akcija kompanije na berzi u Njujorku.

To je podstaklo čelnike „Fejsbuka“ da isprave grešku, pa je krajem 2013. godine mobilna telefonija predstavljala 53 odsto njenih ukupnih prihoda od reklama, odnosno 1,2 milijarde dolara u četvrtom kvartalu i više od tri milijarde dolara za celu godinu!

Taj udeo bi mogao još da poraste s kupovinom WhatsApp-a, aplikacije za poruke preko mobilnih telefona, koji je „Fejsbuk“ u sredu kupio za ogromnih 19 milijardi dolara, i sa skromnijom nabavkom aplikacije za razmenu fotografija Instagram 2012. godine.

„'Fejsbuk' plaća za aplikaciju s najvećim rastom u istoriji, WhatsApp ima bezmalo pola milijarde korisnika u svetu, i za potencijalnu zaradu koju to donosi“, istakao je Gijermo Eskofet, analitičar grupe „Informa“.

„Fejsbuk“ već zauzima 18,4 odsto tržišta reklamiranja preko mobilnih aparata i zauzima drugo mesto na svetu iza „Gugla“, procena je kompanije koja se bavi reklamnim tržištem „eMarketer“.

To je značajan preokret u odnosu na pre dve godine, rekao je Eskofet, koji je podsetio da je na početku „Fejsbuk“ bio nevoljan da pokvari iskustvo korisnika mobilnih telefona tako što će im ekran ispuniti reklamama.

Zakerbergova firma se promenila i postala „mobilna kompanija“, ocenio je Sefi Šapira, direktor „Masivimpakta“, partnerske firme „Fejsbuka“ .

Prema njegovoj oceni, u ovom sektoru stalno treba uvoditi inovacije i razvijati nove tehnologije, ako kompanija želi da opstane.

Takvog su mišljenja mnogi analitičari. „Fejsbuk“ ne sme da se opusti, pošto njegovi korisnici imaju sve više alternativa, kada je reč o društvenim mrežama i instant porukama.

broj komentara 0 pošalji komentar