Читај ми!

Nezaustavljivi „ural“ ponovo „juri“

Posle pauze od skoro pola veka, ruska fabrika motocikala „Ural“ od 2000. godine uspešno posluje. Kako i ne bi kada njihove nezaustavljive motocikle sa bočnom prikolicom jednostavno obožavaju zaljubljenici u dvotočkaše. Led, strmi usponi, „debeli“ minus. Ništa to ne smeta „uralu“, koji je ove godine dodatno poboljšan.

Pre 15 godina ruski preduzetnik Ilja Kajt odlučio je da vaskrsne legendu. Kupio je fabriku motocikala „Ural“ želeći da na putevima širom sveta ponovo jure neuništivi sovjetski dvotočkaši sa bočnom prikolicom.

Imajući u vidu da je za nešto više od 10 godina od pokretanja proizvodnje predstavljeno nekoliko modela, svaki put sa nekoliko velikih promena, slobodno se može reći da je Ilja uspeo u tome.

Sada, fabrika proizvodi 1.200 motocikala godišnje, od čega polovinu kupuju Amerikanci. Avanturistički nastrojeni zaljubljenici u motocikle ne mogu da prestanu da hvale ove izdržljive ruske mašine.

„Kada mi vetar duva u leđa možda mogu da dostignem 100 kilometara na sat. Ali u koji to motocikal možete da se spakujete vi i vaša žena, sva kamperska oprema i kuče? Otišli smo na dvonedeljno kampovanje u Apalačke planine. Mislim da je prikolica imala oko 270 kilograma tereta, a 'ural' se bez problema peo uz svaku uzvišicu“, utisak je Vilijama Guntera iz SAD.

Model "2014" najbolje ilustruje koje su sve promene izvršene na „uralu“ od kada je ponovo pokrenuta proizvodnja. Inženjeri su konačno ubacili disk kočnice, a izbacili karburatore, kao i još nekoliko arhaičnih delova iz pedesetih godina.

Motor novog modela ima zapreminu od 750 kubika, vazdušno hlađenje, dva cilindra koji proizvode 41 konjsku snagu. Osim toga, drastično je popravljena potrošnja, kao i emisija štetnih gasova kako bi se poštovala sve stroža evropska pravila.

Ponovo na putevima

Osnovni koncept pravljenja motocikala u fabrici „Ural“ potiče još iz 1939. godine sa potpisivanjem sporazuma Molotov-Ribentrop.

Tada su Nemci, u skladu sa potpisanim dogovorom, podelili sa Rusima planove legendarnog „r-71“ motocikla, kojeg su osmilili inženjeri „Be-Em-Vea“.

Sovjetski majstori su onda iskoristili osnovne skice i zamisli nemačkih kolega i nadgradili ih omogućavajući mašini da bude izuzetno izdržljiva, pouzdana i laka za održavanje.

Nažalost, posle Drugog svetskog rata, „Ural“ jednostavno nije mogao da izdrži konkurentsku utakmicu sa stranim proizvođačima.

Srećom, od 2000. godine stvari su se popravile, a u istoj sibirskoj fabrici i dalje se proizvode ove fantastične mašine.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво