Читај ми!

Zaboravite na "4x4", vreme je za "6x6"

Terenske osobine tenka, ubrzanje sportskog automobila i luksuz i udobnost limuzine – da, to može biti samo „mercedes G63 AMG 6x6“. Sa cenom od 404.000 evra trenutno je najskuplji model ovog štutgartskog proizvođača.

„Mercerdes-Benc" je predstavio svoje novo monstruozno terensko vozilo sa šest točkova – prvo takvo još od modela koji se pravio za naciste tridesetih godina prošlog veka.

Reč je o „mercedesu G63 AMG 6x6", modelu baziranom na ikoni među džipovima, "G-Wagon"-u.

Prosto je neverovatno šta su Nemci uspeli da spoje: terenske osobine tenka, ubrzanje sportskog automobila i luksuz i udobnost limuzine!

Sledi podatak koji posebno fascinira: od 0-100 kilometara na čas treba mu manje od šest sekundi!

Da bi mu omogućili takvo brutalno ubrzanje, ljudi iz „Mercedesa" su zamenili "G-Wagon"-ov standardni 3-litarski dizel motor 5.5-litarskim V8 motorom sa "twin-turbo" punjenjem.

Rezultat koji su dobili je 536 konjskih snaga, za koje nikakav problem ne predstavlja to što ovaj „šestočkaš" ima 3,85 tona. Kao ni dužina od 579 centimetara.

Zanimljiv je način na koji su opisali njegovo „dobro snalaženje" u prirodi – „kamenite terene savladava agilnošću planinske koze, a gaženje reke za njega je dečja igra".

Možda zato što ima točkove od 37 inča.

„Svako ko bude ispitivao njegove terenske performanse, biće impresioniran ubrzanjem poput katapulta koje može ostvariti ovaj pikap težak 3,85 tona", ističe se još u „Mercedesovom" saopštenju.

Međutim, kod njega je sve masivno pa i cena: 404.000 evra! To ga čini najskupljim modelom u „Mercedesovom" opusu i tri puta skupljim od „pretka", "G-Wagon"-a.

Biće proizveden u ograničenoj seriji.

Očekuje sa da najpopularniji bude na Bliskom istoku, gde će prodaja takođe biti limitirana, na oko 30 primeraka godišnje. 

Terenac sa šest točkova nije prvi te vrste koji je proizveo ovaj bavarski gigant. Između 1934. i 1939. godine za nemačku vojsku, tačnije Treći rajh, pravio se "G4", vozilo spremno za najveće napore mimo asfalta.

„Mercedes" je proizveo svega 57 komada, od kojih je Hitler posedovao osam. Bio je njihov veliki obožavalac i uglavnom su stajali po njegovim dvorcima širom Nemačke.

Za razliku od mnogo mlađeg brata "G63 AMG", "G4" nije imao pogon na svih šest točkova, već samo na zadnja četiri.

„Preživelo" ih je samo tri. Jedan je u vlasništvu španske kraljevske porodice, u čijim rukama je završio nakon što ga je Hitler poklonio generalu Franku 1939. godine.