Читај ми!

Revolucionarni „Fordov“ pojas!

„Ford“ je predstavio svoj revolucionaran patent – sigurnosni pojas koji se u slučaju sudara naduvava! Iako neće moći da bude ugrađen u već postojeća vozila, očekuje se da će spasiti i više od 30 odsto žrtava saobraćajnih nesreća.

Nekoliko desetina novinara iz čitavog sveta pozvano je ovih dana u Španiju, gde im je prikazana najnovija generacija bezbednosnih sistema za automobile. Prikazan je prvi sigurnosni pojas za putnike koji se u slučaju sudara, umesto stezanja, naduvava.

Ideja o er-begovima u pojasevima stara je nekoliko godina, a plod je istraživanja i rekonstrukcije oko 40.000 saobraćajnih udesa u kojima je bilo smrtno stradalih. Ta istraživanja su pomerila i naša saznanja o efikasnosti pojasa u automobilu.

Pucanj koji u milisekunadama otvara celokupnu površinu pojasa koji naleže na telo, moći će, kažu stručnjaci, da spasi više od 30 odsto žrtava u saobraćajnim nesrećama.

Naime, pri jačim udarcima pojas može i da povredi vozača, da mu polomi rebra ili ključnu kost. Takođe, glava nekontrolisano ide napred i to je uzrok što često puca vrat i dolazi do smrtnog ishoda prilikom sudara.

Hans Jurgen iz kompanije „Ford“, siguran je u uspeh novog pojasa: „Ako se uzme u obzir broj nesreća i broj povreda koje se mogu javiti u delu grudnog koša prilikom sudara, naš patent će biti revolucionaran. Dugo smo eksperimentisali sa ovim pojasom. Najveći problem je da on bude savitljiv i dovoljno lagan, iako u sebi ima cev koja se puni gasom. Sve je potpuno sigurno i provereno, dobili smo najviše sertifikate Evropske unije“, kaže Jurgen.

Ovaj pojas ima posebnu upotrebnu vrednost pri bočnim sudarima. Kretanje glave je ograničeno, a jastuk, umesto da se useca u telo prilikom sudara, naleže većom površinom i samim tim je manja mogućnost povređivanja.

„Ovi pojasevi ne mogu se ugraditi u već postojeća vozila jer su deo elektronike i senzori su drugačiji nego na sadašnjim vozilima. Izračunali smo da je jeftinije ugrađivati ove pojaseve u nove modele nego menjati do sada postavljen sistem u starim. Ne znam da li će i ostali proizvođači krenuti našim putem“, izjavio je Jon Gan Smit, proizvodni menadžer u „Fordu“.

Novinarima je prikazan i novi sistem detekcije prepreka na putu. On je sada još više usavršen da do brzine od 50 kilometara na čas, automobil bez volje vozača može da počne ranije da koči ukoliko nema dovoljno vremena da se do prepreke bezbedno zaustavi.

Svi ovi delovi bezbednosne opreme automobila do 2020. godine postaće oprema koju mora da poseduje svako vozilo, a sada se doplaćuju. Novi pojasevi se neće doplaćivati, i to je deo bezbednosne politike ne samo „Forda“ već i ostalih proizvođača.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 07. јул 2025.
24° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом