Читај ми!

Novi „tesla“ sa dva motora!

Direktor „Tesla motorsa“ Ilon Mask predstavio je sinoć novi „model D“, a oznaka „d“ važi za „dualni“, odnosno da ima dva motora - jedan u prednjem i jedan u zadnjem delu automobila. Domet sa jednim „rezervoarom“ mu je oko 420 kilometara, a od nula do sto kilometara na sat stiže za 3,2 sekunde!

„Model D“ je u stvari već postojeći „model S“ sa dva motora. Osim što oba motora daju pogon na sve četiri točka, zanimljivo je da vozač može tokom vožnje da menja i prilagođava pogon.

Zavisno od načina na koji želi da vozi, može da menja između prednjeg, zadnjeg i pogona na sva četiri točka.

Takođe, vozač u saradnji sa kompanijom „Tesla“ da isprogramira da jedan motor za gradsku vožnju, a drugi za vožnju na otvorenom putu.

Upravo kroz softver i fino prilagođavanje, „model D“ izvlači veći domet od svog prethodnika, uprkos dodatnoj težini zbog drugog motora.

Drugi motor, koji je smešten u zadnjem delu, takođe je napravio bolji raspored mase, pa su tako i zadnja i prednja osovina podjednako opterećene, što doprinosi boljem prijanjanju za podlogu.

Motori „modela P85D“ (najjače verzije) zajedno „izvlače“ 691 konjsku snagu, odnosno 470 (prednji) i 221 konjsku snagu (zadnji). Sa druge strane, verzije „60D“ i „85D“ opremljene su sa dva motora podjednake snage od 188 konja. 

Osim što je sa novim dualnim sistemom postignut veći domet, dobijeno je i više snage, dodatno ubrzanje i veća maksimalna brzina.

Maksimalna brzina „P85D“ je 250 kilometara na sat nasuprot sadašnjem „modelu S“ sa 210 kilometara na sat.

Od nula do sto kilometara ubrzava za impresivne 3,2 sekunde, a sa jednim punjenjem baterije može da pređe oko 450 kilometara.

„Ovaj automobil nije normalan. Potpuno drugačije iskustvo od svega što ste vozili“, rekao je Mask na predstavljanju.

Kao da karakteristike motora nisu bile dovoljno oduševljenje, „Tesla motors“ je smislio još par stvarčica.

Na „modelu S“ je već bio ubačen sistem autopilota, a sada je dodat, ni manje ni više, nego radar koji opaža i izbegava objekte.

„Možete da izađete iz automobila i ostavite ga da se sam uparkira u garažu. Kasnije ćete moći i da ga pozovete“, istakao je Mask, dodajući da „Teslini“ inženjeri rade i na sistemu automatskog punjenja, odnosno da će automobil moći da registruje da je stanica za punjenje u blizini i da sam stane na nju.

Radar registruje objekte kroz maglu, sneg i pesak, a funkcioniše na brzini do 240 kilometara na sat.

Jedini problem je i dalje cena. Tri varijante „60D“, „85D“ i „P85D“ koštaće 89.570, 97.570 i 120.170 dolara.

Sledeći model iz „Tesla motorsa“ biće terenac „model iks“, koji će biti predstavljen početkom sledeće godine.

„Model E“, koji će biti srednja klasa i cenovno prijemčiviji (35.000 dolara) većem broju ljudi, treba očekivati tek za nekoliko godina.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво