Читај ми!

AMSS predstavio svoj auto na struju

Auto-moto savez Srbije predstavio je danas svoj prvi elektroautomobil, sa dometom do 150 kilometara, koji je u proseku skoro 10 puta štedljiviji i najavio da bi mogao da pokrene i proizvodnju ukoliko bude narudžbina.

To nije prvi pokušaj da se napravi srpski elektroautomobil, s obzirom na to da ih je do sada bilo dvadesetak, ali je automobil AMSS na struju poseban po tome što auto nije izgubio na performansama.

Ima bolje baterije i sistem koji prilikom kočenja dopunjuje baterije, tako da manje troši u gradskoj vožnji, rečeno je na konferenciji za novinare u Centru za motorna vozila AMSS.

Stručnjaci AMSS su prvi svoj elektroautomobil napravili od „fijata punta“, koji su prepravili sa ciljem da dobiju štedljivije službeno vozilo.

„Mi smo ovo uradili kao eksperiment, ali nemamo ništa protiv ni da počnemo proizvodnju“, rekao je Tanjugu direktor CMV AMSS Milan Božić.

Glavne karakteristike „punta“ na električni pogon su: elektromotor snage 40 kilovata, težina otprilike kao i pre vađenja dizel-motora i rezervoara, potrošnja 150 do 200 dinara na 150 km, što zavisi od toga kada se puni, može da razvije maksimalno nešto više od 130 km na sat, sa maksimalnim obrtnim momentom od 140 njutn-metara, naveo je Božić.

Da bi se baterija maksimalno napunila potrebno je šest sati, a već za jedan sat punjenja baterija se napuni 30 do 40 odsto.

Automobil troši struju kao, na primer, bojler i može da se dopuni na bilo kojoj priključnici za električnu energiju napona od 220 volti.

Zanimljivo je da automobil ima odlično ubrzanje, s obzirom na to da mu je potrebno između šest i sedam sekundi da razvije brzinu između 60 i 80 kilometara na sat, istakao je Božić.

On je rekao da je cilj AMSS-a da svoja vozila za službu pomoći na putu preprave zbog potrošnje.

Kako je naveo, životni vek litijum-jonskih baterija je oko osam godina, odnosno 3.000 punjenja i za to vreme je ušteda tolika da otplati još dva takva automobila.

Samo za baterije 7.000 evra

Za izradu prvog automobila potrošeno je oko 20.000 evra, ali će svaki sledeći električni „punto“ biti jeftiniji, pa se očekuje da prepravljanje „punta“ na električni pogon košta oko 12.000 evra, s obzirom na to da samo za baterije treba izdvojiti oko 7.000 evra.

Ubačen je slovenački elektromotor koji košta oko 1.000 evra.

Božić je dodao da može bilo koji automobil da se prepravi, ali da za sada mogu da govore o troškovima samo za „punto“.

On navodi da, ukoliko bude 10 i više narudžbina za jedan automobil, da bi AMSS pronašao nekog proizvođača i sa njim pokrenuo proizvodnju, ali da im se za sada ne isplati da rade pojedinačno za svako vozilo.

Električni „punto“, koji je testirao novinar Tanjuga, potpuno je bešuman i odlično prima gas, ali se treba navići na papučicu koja reaguje tek od polovine njenog hoda.

Takođe, automobil, kojem je ostavljen manuelni menjač, može da krene iz druge brzine i u tom prenosu može da se vozi sve do 100 km na sat, tako da u gradskoj vožnji nema potrebe prebacivati u treću brzinu.

Za vožnju u rikverc nije potrebno dirati menjač već samo pritisnuti određeno dugme.

Automobil je na putu stabilan i gotovo da nema razlike tokom vožnje.

Božić kaže da će taj automobil uskoro biti ispitan i na Mašinskom fakultetu u Beogradu, nakon čega će dobiti dozvolu od Agencije za bezbednost saobraćaja kako bi mogao da bude uključen u saobraćaj.

On je naglasio da svuda u svetu stimulišu korišćenje automobila na električni pogon, na primer, besplatnim parkingom i garažama, dozvolom za vožnju u žutoj traci i na druge načine.

Božić je naglasio i da u Holandiji u svakoj ulici postoje utičnice za tu namenu, kao i da je u Norveškoj najprodavaniji automobil „tesla“ na struju.

Električni automobil predstavlja revoluciju u oblasti proizvodnje automobila, ne zahteva skupe popravke i servis, moderan je ekološki proizvod, ekonomičan i umesto tečnih i gasovitih goriva koristi struju, kažu u AMSS-u.

Број коментара 22

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво