Кина тражи пробаче сладоледа, укуси су озбиљан изазов

У Кини, земљи у којој се обожавају чајеви, пије топла вода, а и пиво се ретко хлади, сладолед постаје све популарнији. Продаја вртоглаво расте, произвођачи се утркују чудним укусима да привуку купце, а компаније ангажују људе који пробају сладоледе.

Сладолеџије у југозападној кинеској провинцији Сичуан утркују се ко ће да измисли необичнији укус како би привукли купце. Овог лета, зрна сичуанског бибера преко сладоледа привукла су велику пажњу.

„Пријатељ ми је рекао да овај сладолед од сичуанског бибера веома популаран и дошли смо да га пробамо. Иако је мало скупљи, желео сам да пробам“, каже један купац сладоледа у Ченгдуу.

Сладолед са укусом сичуанског бибера инспирисан је локалном кухињом. Пикантни укус зрна бибера карактеристичан је за сичуанску кухињу која је глобално позната. Сладолед таквог укуса можда звучи чудно, али привлачи сладокусце, љубитеље сладоледа и знатижељне потрошаче.

„Нудимо јединствене укусе инспирисане регионалним карактеристикама како бисмо привукли људе на прву лопту. Онда људи можда дођу када чују за наше специјалне укусе сладоледа“, прича Ванг Тијентаи, менаџер у посластичарници „Млаб ђелато“ у граду Ченгдуу.

Осим у укусима локалних специјалитета, произвођачи сладоледа траже инспирацију комбинујући сладолед са популарном храном и пићем. Тако један ланац посластичарница распрострањен широм Кине сарађује са два века старом немачком винаријом. Тако је сладолед уроњен у пенушаво вино постао хит међу купцима.

„Током лета, сладолед је обавезан, посебно у Ченгдуу где су летњи дани врели. Индустрија сладоледа у Кини се тек успоставља, али може да постане врели посао у будућности“, објашњава Ма Чао, менаџер посластичарнице „При“ у Ченгдуу.

„Златан језик“

Осим посластичарница, и велики брендови нуде нове укусе сваког лета и потребни су им професионалци како би били сигурни да ће нови укуси привући купце. То је створило нову професију – пробаче сладоледа. Иако нема прикладан превод у српском језику, звучи као занимање из снова.

Фенг Јуањуан је међу срећницима чији је посао да једу сладолед. Она тестира сладоледе познате кинеске марке „Џунгђије 1946“.

„Код млечних сладоледа, арома млека треба да буде као да пијете млеко, сваки залогај мора да испуни уста“, даје стручни коментар Фенг Јуањуан, пробачица сладоледа из Шангаја.

У овом послу је најважније имати, како у сленгу кажу пробачи сладоледа, „златан језик“. Оцена Фенгове је непроцењива за произвођаче сладоледа. Она проба најмање пет различитих укуса сладоледа свакога дана, а некада и по 20.

„Наравно да сам се угојила. Вежбам, али ипак сам све тежа. Ма, баш ме брига“, каже Фенг.

Кина је једно од највећих тржишта сладоледа на свету. Сваке године у овој земљи се поједе сладолед у вредности од преко 10 милијарди долара. 

Ипак, то је због огромне популације, будући да је конзумација сладоледа по језику становника у Кини релативно мала, и чини мање од четвртине америчког просека. 

Али, предност Запада се топи, јер потрошња сладоледа у Кини расте годишњом стопом и до 50 одсто.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 28. април 2024.
26° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво