Изгледа да се опет враћамо усменој књижевности

Док у целом свету опада продаја књига само продаја аудио-књига је у сталном порасту, а на западу Европе влада готово јагма за њима.

Многи се питају да ли ово мења однос читалаца према штампаним књигама, како оних на хартији, тако и оних које се читају у електронском облику, како прености Обсервер.

Аудио-књиге нису неки новитет али њихова продаја је порасла за 43 одсто у 2018. години док се продаја штампаних књига смањила у истом периоду за пет одсто, први пут за протеклих пет година.

Ако би се тема посматрала из историјске перспективе онда би требало подсетити да је Хомерова Илијада била у суштини аудио-књига пре него је била записана.

Данас је уобичајено да многи пусте неку аудио-књигу да их успава као што су то некада радили родитељи. Други их слушају док се шетају, или док пазе на децу, или као алтернативу телевизијском програму.

Родитељи кажу да су аудио-књиге веома добра забава за децу током вожње аутомобилом, а они који иду на посао возом или подземном железницом радије слушају, уместо да читају.

Према једном истраживању из 2016. године, показало се да 91 одсто испитаника није правило разлику да ли су неки текст читали или слушали.

Занимљиво је било и сазнање да читаоци боље памте оно што су прочитали из штампаних књига него из текстова које су прочитали на екрану.

Издавачи су, међутим, задовољни јер њима је битно да се књиге продају, па у било ком облику.

број коментара 0 Пошаљи коментар