Како је исечена највреднија локомотива Железничког музеја

Најстарија локомотива из колекције Железничког музеја, направљена 1864. године, исечена је и у деловима однета 31. августа из Депоа Музеја, који је део Ложионице београдске Железничке станице, у близини Београдског сајма, а директор музеја Ненад Војчић каже да су били немоћни да то спрече. Завод за заштиту споменика културе града Београда осуђује чин вандализма у Ложионици некадашње Главне железничке станице.

Вандали су направили хаос у Депоу Железничког музеја у Београду. Музеј је обијен пре 10 дана, а оштећени су многи експонати. Најстарија локомотива коју Железнички музеј има у својој техничкој збирци уништена је. Такозвана Пулска локомотива до пре неколико дана била један од навреднијих железничких експоната у овом делу Европе.

„Добио сам позив 31. августа увече од човека који је тог тренутка посматрао екипу од 16 људи, који су бренерима секли локомотиву, која је припадала серији сличних железничких машина, које су се користиле у изградњи Суецког канала. Она је била старија него што је железница у Србији“, истакао је Војчић.

Према његовим речима, локомотива је од 1952. године у Депоу Музеја, где је на крају и исечена.

„Овај простор овде, зграда, јесте под заштитом Републичког завода за заштиту споменика. За сигурност артефаката који су се овде налазили био је одговоран Музеј железнице. Овај објекат није рушен, јер је Завод предвидео његову реконструкцију у оквиру пројекта 'Београд на води'“, објаснио је Војчић.

Обезбеђење објекта је постојало до пре месец дана, наводи Војчић, а онда више нико није водио рачуна о вредним експонатима.

„Две године ми ратујемо са насилницима који су желели да исеку наше локомотиве. Овде су на шинама исечене две локомотиве наочиглед целог града и на крају су затрпане у земљу. Сада су нам уништили нешто што свет нема“, указао је Војчић.

Директор Музеја не спори своју одговорност, али суодговорнима сматра и полицију и, посебно, предузеће „Београд на води“, које, каже, управља тим простором.

Војчић тврди да је управо то предузеће уклонило људе из обезбеђења Депоа у процесу системског уклањања београдске Железничке станице.

Сви су, тврди, знали шта се налази у Депоу Музеја, али нису ништа предузели да се локомотиве заштите.

Војчић је додао и да је, осим локомотиве, уништено и седам стругова, две вертикалне бушилице, чак и ручно кован вагон.

Вредност локомотиве која је уништена је непроцењива, и материјално и историјски. И не може да се надокнади, поправи, делови не постоје.

Ово није први пут да се на овој локацији али и у непосредној близини дешавају крађе. У последње три године украдене су тоне и тоне шина, а пре две године још две локомотиве су исечене, а касније пронађене затрпане са хрпом гвожђа. 

број коментара 34 пошаљи коментар
(четвртак, 13. сеп 2018, 08:15)
anonymous [нерегистровани]

Šteta

Sve moze da se popravi...
Ja bi da sam zakom njih kaznio 20 god zatvor bar... 150 god istoriju da unište ...

(среда, 12. сеп 2018, 16:09)
anonymous [нерегистровани]

Nije Vandalizam

Ovo je zlocin, zatiranje istorije jednog naroda.
Sve dok drzava ovakve stvari ne bude tretirala kao zlocin ne mozemo ocekivati da ce prestati.

(среда, 12. сеп 2018, 12:45)
anonymous sasa [нерегистровани]

Planski po kulturnom dobru!

Rekao sam to i prije da nam neko planirano udara na kulturu. Ovih 16 ljudi nisu tek tako samovoljno doslo da isece lokomotivu vec ih je neko poslao da to urade. Zašto nije odmah javljeno policiji ako ih je neko vec vidio. To se samo nama moze desiti a da niko ne odgovara.

(среда, 12. сеп 2018, 12:16)
anonymous [нерегистровани]

To je Srbija danas

Nazalost , to je slika Srbije u inostranstvu . Sve je moguce u negativnom smislu .
Pitanje je ; Dali je moguce vratiti moral i kulturu u Srbiju ?

(среда, 12. сеп 2018, 10:21)
Judge Dredd [нерегистровани]

Nesto tu nje jasno

Zasto direktor kada je dobio informaciu 31. avgusta nije odmah pozvao policiju i prijavio upad na posed zeleznice tj. kradju?

(среда, 12. сеп 2018, 10:10)
Saša [нерегистровани]

To se valjda zove Progres

Nije nam prvi put da uništavamo, istorijske vrednosti to je stvar opšteg obrazovanja.

(среда, 12. сеп 2018, 10:08)
anonymous [нерегистровани]

Koga vi lazete

A u kakvom se uslovima cuvala ova masina? Nije ovde u ovom zapustenom depou? I vidim da je sve rdja i istrulelo. Pa zar se tako cuva nesto sto je vredno? I bolje sto isekli bar ce neko da primi platu.

(среда, 12. сеп 2018, 10:04)
Bruka policije [нерегистровани]

I malo dete zna ko je to uradio

Kriva je policija i ministar. Zna se ko je to uradio, zasto i na kom odpadu je otkupljeno gvozdje. Krali su zicu sa autoputa nece lokomotivu. Gde je cuvar "muzeja"? Ko je cuvao? Danima da se ne primeti kradja? Ko je sekao i koliku buku pravio? Ko je odgovoran? Zasto se ne kotnrolisu odpadi kao sto sam pisao mesecima ranije? Moj otac radi na odpadu i kazu da su Romi doneli sve sto se moglo doneti i ponestalo gvozdja vise. Zato ih stimulisu da seku rampe, ogradu sa auto puta, sahte i sve ono sto vise nije odpad da bi firma i dalje radila.

(среда, 12. сеп 2018, 10:02)
anonymous [нерегистровани]

Titov voz

Eno dva vagona Titovog voza izvezeni pre par meseci i trunu van garaže u Topčideru. Kako se odnosimo prema prošlosti takva će nam biti i budućnost.

(среда, 12. сеп 2018, 09:53)
Vlajko [нерегистровани]

Odgovornost

Neko je odgovoran za ovo. Ili onaj koji jue gledao kako ekipa brenerima seče, ili onaj koji je trebao da postavi obezbeđenje a nije, neko mora da odgovara konačno u ovoj državi za nešto. makar za železnički muzej pa da krenemo onda na gore. Za vreme otomanske okupacije znalo se ko je ko, a avaš javaš koji pripisujemo Turcima je zapravo naš specijalitet.