Са дна језера на небо, „штурмовик“ поново поносно лети

Легендарни совјетски јуришни бомбардер „иљушин 2 штурмовик“, рестауриран прошлог лета, вратио се на небо након пробних летова на међународним авио-сајмовима. „Штурмовик“ је један од најчешће произвођених авиона у историји светског ваздухопловства, а током Другог светског рата био је страх и трепет за нацистичке копнене снаге, посебно оклопне јединице.

Средином прошлог јуна, тек рестауриран „штурмовик“ винуо се први пут после скоро 75 година на небо изнад Сибирског истраживачког института авијације у Новосибирску.

Упркос невероватном броју од 36.163 направљена примерка, ово је тек други „штурмовик“ у летном стању. Први који је оспособљен био је „иљушин 2“ Пола Алена, оснивача „Мајкрософта“, који се налази у историјском музеју у Еверету, у држави Вашингтон.

Рестаурација „штурмовика“ у Новосибирску изведена је као плод сарадње неколико руских организација, укључујући Фондацију „Иљушин“ за промоцију и чување историјских војних летелица.

Потпоручник Валентин Скопинтсев, заједно са задњим нишанџијом Владимиром Гимјонијем, летео је у њему у оквиру 46. Јуришне ваздушне ескадриле Северне флоте, а у ваздушној борби 25. новембра 1943. године „штурмовик“ је претрпео оштећења у сукобу, па су били приморани да принудно слете на залеђено језеро. 

Обојица су успели да напусте летелицу, која је после неког времена потонула на дно језера, где је остала више од седам деценија. Сада је коначно дочекао да поново поносно лети небом.

„Летећи тенк“ чија је појава ледила крв

Иако су му пилоти из милоште тепали „Иљуша“, у историји је остао познат по надимцима које су му наденули непријатељи – „грбавац“ и „летећи тенк“.

Због чињенице да је био изузетно добро оклопљен, мали калибри из ручног наоружања нису могли да му нанесу много штете. С друге стране, летећи изузетно ниско представљао је веома тешку мету за легендарни немачки противваздухопловни топ од 88 милиметара.

Највећа претња су му били топови средњег калибра од 20 и 37 милиметара.

Носио је два члана посаде, постизао максималну брзину од око 400 километара на час, долет му је био 720 километара, а покретао га је дванаестоцилиндрични мотор са снагом од 1.285 киловата.

Од наоружања имао је два топа од 23 милиметра, два митраљеза од 7,62 милиметра и један одбрамбени митраљез од 12,7 милиметара у задњој кабини. Носио је до 600 килограма бомби, као и четири невођене ракете за гађање циљева на земљи.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
24° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи