среда, 18.01.2017, 16:12 -> 17:23
Извор: Танјуг
Најчешће речи у новинама: Србија, Београд, милион, Вучић, Русија и живот
Оно што је заједничко речима Србија, Београд, милион, Вучић, Русија и живот, јесте да су у 2016. години биле најчешће коришћене у штампаним медијима. Тако показују данас објављени резултати анализе медијског садржаја компаније „Нинамедија“.
Редовним годишњим надгледањем штампаних медија у Србији за 2016. годину, „Нинамедија“ је утврдила које смо речи најчешће читали у новинама.
Најчешћа реч, коју су у основном облику медији користили у насловима текстова, јесте Србија. Назив наше земље се појавио више од 14.000 пута, што је за 12 одсто мање него у 2015. години, саопштила је „Нинамедија“.
Београд је поменут 6.516 пута, за 12 одсто више него у 2015. години.
Милион је трећа реч по учесталости, са 3.143 спомињања. Његово појављивање се смањило за 14 одсто.
Све речи тематски везане за област економије бележе су ређе помињане него у 2015. години, а најчешће су – милион, евро, динар, пензија, директор и милијарда.
У области геополитике, најчешће су у медијима штампане речи Србија, Београд, Европа и Русија, а следе речи избеглице или мигранти. Највише се повећала употреба речи Америка и НАТО, а највећи пад у учесталости употребе је забележен за речи Косово и Албанија.
У категорији личности, најчешће је помињан Александар Вучић, али за 14 одсто мање него у 2015. години.
Следи Доналд Трамп, чије је име у 2016. години забележило највиши пораст помиња – чак 1.421 одсто. На трећем месту је Томислав Николић, али за 15 одсто мање него прошле године, док је иза њега Путин, са 14 одсто већим бројем појављивања.
У области политике, од већих странака је највише спомињана СНС, и то за 21 одсто више него у 2015. години.
ДС је готово идентично заступљена, а СПС за 76 одсто више.
Од осталих појмова који су забележили већу фреквентност у односу на прошлу годину, најзанимљивији су Додик и НАТО, први због избора у Републици Српској и референдума о државном празнику, а НАТО, између осталог, због потенцијалног уласка Црне Горе у тај савез.
Истраживања су показала да су избори у Србији и у САД видно утицали на појмове које су медији пласирали преко наслова.
Када је реч о спорту, Новак Ђоковић је и даље најзаступљенији појам, а онда следе речи Партизан, фудбал и Звезда. Сви ти појмови бележе мању учесталост од прошле године, док је већа забележена за појмове кошарка и ватерполо.
Олимпијске игре у Рио де Жанеиру и успеси Србије у кошарци и ватерполу били су повод да их медији више помињу него у 2015. години.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар