Први српски атеље за „буџење“ мотора

Многи би рекли да се љубав не може купити новцем, али страствени мотоциклисти тврде другачије. Некима од њих сан је да сами направе и провозају мотоцикл по својој мери. У томе им може помоћи и први српски атеље за „буџење“ мотора који је недавно отворен у близини Барајева.

Мајстор Немања старе мотоцикле преправља тако да изгледају боље него нови. „Мотоцикле возим од своје 17 године. То је 15 година, а та страст у мени, да кажем, мање-више постоји од тада. И како је ова cafe racer култура постала популарна у свету и код нас, и како су се јавили интересенти да се то ради код нас, почео сам помало да то радуцкам. То је као хоби који је полако почео да постаје посао“, објашањава Немања Угрешић, власник радионице "Clutch and brake".

Немања у шали каже да ово није обична гаража, већ први српски атеље за „буџење“ мотора. Такорећи, уметност. Oбјашњава колико је компликован процес рестаурације старог мотоцикла.

„С обзиром на то да радим од осам до четири у једној компанији и да после посла долазим овде, моје радно време траје од седам ујутру до поноћи. Мени са мојим финансијама, где се одричем скоро половине своје плате зарад ове моје љубави и страсти и свега, треба ми око годину дана да 'набуџим' један стари мотоцикл“, каже Немања.

Упола мање времена би му било потребно да преради један мотоцикл када би радио само у свом атељеу. Осим преправке мотоцикала старих и по неколико деценија научио је да за њих направи и по неки нови део.

„Највише треба да будете страствени према овоме што радите и да све то што имате на уму спроведете у дело. Генерално је много тешко, треба много времена и много енергије да се уложи у било који од ових пројеката“, објашњава овај млади мајстор.

Заинтересованих купаца за његове љубимце има. Коштају по неколико хиљада евра, а Немања се од њих тешко растаје. За своју душу тек планира да изради мотоцикл.

„Идеалан мотор, то за мене не постоји, али постоји мотор који бих желео да буде основа за мотор и да га некад направим док будем радио ово, а надам се да ћу цео живот ово да радим. То је 'нортон командер', значи, енглески произвођач и то је егзотика. То ми је сан да га једног дана купим ја лично и да га ја радим за своју душу, а не онако како га неко ради“, открива Немања.

Волео би, како каже, и да овај његов хоби постане посао од кога ће, као и његове колеге у свету, моћи да преживи. Машта да у његов атеље пристигну старе „љуте машине“. Па макар само да им прегледа квачила и кочнице како у преводу гласи назив његове недавно отворене уметничке радионице.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 07. мај 2024.
18° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара