Повратак локомотиве 666-003, познатије као „Сутјеска“

Радници „Железница Србије“ из Секције за одржавање возних средстава Краљево, успешно су ремонтовали и оспособили за редован саобраћај локомотиву серије 666-003, познатију под називом „Сутјеска“.

„Сутјеска“ је већ укључена у редован железнички саобраћај, а због својих карактеристика ангажована је за вучу теретних железничких композиција.

Реч је о локомотиви из састава „Плавог воза“, који је користио Тито, бивши председник СФРЈ.

Комплетна инвестициона оправка „Плаве локомотиве“ обављена је за само пет месеци, што је велики подвиг краљевачких железничара, с обзиром на то да до сада није била пракса да секција која нема и не одржава одређену серију локомотива на њој обавља инвестициону оправку. Радници краљевачке Секције за одржавање возних средстава ову локомотиву поправљали су уз редован посао текућег одржавања возних средстава.

На „Сутјесци“ су осим редовних урађени и додатни послови ради побољшања услова рада машиновођа, као што је реконструкција постојећег начина грејања управљачница.

Додата је још по једна електрична грејалица, која је комплетно производ радника краљевачке секције, у сваку управљачницу. Урађен је и нови дупли под у управљачницама, а седишта машиновођа су комплетно ремонтована ради боље удобности. Такође, комплетан ентеријер управљачнице је побољшан тако да је добијен додатни комфор за особље.

Краљевчани су успели и да ремонтују турбокомпресор за прехрањивање дизел мотора, јер је постојећи био потпуно уништен када је у њега својевремено продрла вода, па је корозија потпуно уништила поједине његове делове.

Укупни трошкови инвестиционе оправке локомотиве 666-003 износе око 33.000 евра, не рачунајући трошкове радне снаге, јер је оправка рађена уз редован посао за који радници већ добијају плату. То је огромна уштеда када се упореди са инвестиционом оправком оваквог ранга, која код ремонтера кошта у просеку око 500.000 долара.

Иначе, за „Плави воз“ су 1978. године произведене четири локомотиве серије 666. Све су имале своје надимке, тако је 001 названа „Динара“, 002 - „Козара“, 003 - „Сутјеска“ и 004 - „Неретва“. После Титове смрти укључене су у редован железнички саобраћај.

Локомотива „Сутјеска“ је прва и једина локомотива ове серије на којој је инвестициона оправка урађена у оквиру „Железница Србије“.

број коментара 24 Пошаљи коментар
(недеља, 08. мај 2016, 17:59) - Branislav [нерегистровани]

666

Tim ljudima sto su uspeli to da urade pored svog posla treba povisiti plate,a i ova kompozicija sto stoji u depou na Topcideru treba isto tako da se uradi,da se komplet renovira i uvede voz iz Nisa za Suboticu nesto slicno kao Romantika sto ide...

(четвртак, 26. феб 2015, 13:28) - Nikola Jović [нерегистровани]

Lokomotiva Sutjeska

Ovakav tip motora je vecan,kao i svaki drugi motor ovog tipa koji ima VTR turbokompresor i njihovim remontom produzio bi se radni vek na jos 50 godina rada.. Lokomotive uskog koloseka rade po 50-60 godina.

(среда, 25. феб 2015, 17:28) - Film [нерегистровани]

Brizljivo odrzavani vozovi!

Sve nase fasade!

(среда, 25. феб 2015, 08:42) - sscorpio [нерегистровани]

dizelka

Svaka čast kraljevačkim železničarima. Alal vera,onisu primer kako treba raditi. Hvala Vam puno..Svaka čast.

(среда, 25. феб 2015, 08:18) - anonymous [нерегистровани]

???

Укупни трошкови инвестиционе оправке локомотиве 666-003 износе око 33.000 евра, не рачунајући трошкове радне снаге, јер је оправка рађена уз редован посао за који радници већ добијају плату. ??? Коју црну плату?!?!?!?

(среда, 25. феб 2015, 08:13) - anonymous [нерегистровани]

Čestitam

Pravi majstori. Samo tražimo šta ne valja, hajde da pohvalimo i dobra dešavanja. Nijedan broj nije zao. Već je čovek, koji tako nazvao. Zašto su broj tri ili sedam srecni brojevi? Zašto petak ili 13 zli. Gluposti. Manite se toga. Gledajte pozitivno i samo napred. Ko ima vremena da samo kritikuje, znaci da nema boljeg posla.

(уторак, 24. феб 2015, 22:16) - na zalost [нерегистровани]

negativna selekcija

Garantujem da 90% ljudi koji ovde umesto o vozu krenu u pricu o 666,djavolu i vatikanu imaju samo 8 razreda onovne skole.

(уторак, 24. феб 2015, 20:45) - anonymous [нерегистровани]

Serijski br 666

Žao mi je što je u naše glave ušao crv sumnje da u svemu vidimo teoriju zavere i misterije. Svaka cifra u broju lokomotiva ima po usvojenim standardima tačno odredjeno značenje (prva cifra; 6- dizel lokomotiva, 4-elektrolokomotiva itd.) da bi se železničko osoblje odmah po tom broju znalo o kakvoj je lokomotivi reč. Nema tu nikakvog drugog značenja. Ako meni ne verujete pitajte stručne ljude sa železnice sve će vam objasniti. Pozdrav!

(уторак, 24. феб 2015, 20:28) - anonymous [нерегистровани]

Velika sreca,,,?

Pa sigurno da je sporno ta oznaka "666 ' i nije slucajna,i to da cetiri lokomotive nose imena od 4 najvece srpske grobnice ,u njegovo vrijeme stvorene,Dinara ,Kozara , Sutjeska , Neretva,...E , moji kraljevcani ,otvorite oci,....

(уторак, 24. феб 2015, 19:38) - Патриот [нерегистровани]

Одговор на: "666"

Тај број 666 људи траже свуда само не тамо где треба. Тај број који се помиње у Библији нема ама баш никакве везе са предметима, компјутерима, кућним бројевима итд. За свакога ко уме да чита пише јасно у Откривењу Јовановом (13,18.) да је то број звери, број човеков и број имена њезина. Значи ради се о установи и човеку на њеном челу који има верску и политичку моћ. А то није ни локомотива а ни је био ни Тито. Тражити значење тог броја изван Библијских оквира по локомотивама и ко зна где још је исто као копати бунар у Сахари или тражити врућу бањску воду на Северном полу. Другим речима чиста глупост...