Лондон гради „бициклистички ауто-пут“

Како би покретљивост становника и гостију британске престонице била лакша и већа, у Лондону ће ускоро бити саграђен „бициклистички ауто-пут“.

Стаза дуга 30 километара, безбедно одвојена од осталог саобраћаја, повезиваће предграђа источног и западног Лондона, а користиће је само бициклисти, преноси Танјуг.

„Тридесет километара бициклистичке стазе између источног и западног дела града пролазиће поред Лондонске куле, Вестминстерске опатије и Хајд парка“, открио је градоначелник британске престонице Борис Џонсон најавивши почетак радова за неколико седмица.

Изградња „бициклистичког ауто-пута“, чији се трошкови процењују на 217 милиона евра, требало би да буде завршена 2016. године.

Са својих осам милиона становника, од којих се половина свакодневно слива у центар на посао, било је хитно потребно пронаћи неко решење како би се саобраћај растеретио и смањило загађење.

Широке четири метра, трасе ауто-пута за двоточкаше ће омогућити вожњу у оба смера као и претицање.

Џонсон је најавио и трасу у правцу север-југ која ће бити дуга око пет километара.

„То ће бити права промена за центар града“, наводе инвеститори.

Као последица увођења наплате уласка аутомобилом у центар града, 2003. године, коришћење бицикла је удвостручено у последњих десет година.

Будући да за моторизовани приступ центру треба платити 11,50 фунти, разумљиво је што се све већи број становника опредељује за бицикл као средство превоза.

Процењује се да ће након изградње најављених „бициклистичких ауто-путева“ број корисника двоточкаша до 2026. године порасти на 1,5 милиона.

Такође, у Лондону размишљају о претварању појединих тунела метроа, који се више не користе, у подземне бициклистичке стазе.

број коментара 3 Пошаљи коментар
(понедељак, 16. феб 2015, 19:31) - Бициклист [нерегистровани]

Ко хоће - тражи начин. Ко неће - тражи изговор.

@ Паметна идеја

"Ех кад би смо ми имали новца за овакво нешто ..."

Можемо да почнемо и са нечим мањим. Обичне бициклистичке стазе коштају мање, а бициклистичке траке само колико и боја која би се ионако потрошила за означавање саобраћајних трака. Семафори који бициклистима дају приоритет одавно постоје у Холандији.

Важно је да бициклистичка инфраструктура фаворизује свакодневни транспорт, а не викенд-рекреацију. На пример, стаза до Аде Циганлије је лепа ствар, али је практична корист од ње мала.

Такође, треба строго санкционисати заустављање и паркирање возила на бициклистичким стазама, неуступање права првенства пролаза на раскрсницама од стране возача моторних возила, непажљиво отварање врата паркираних возила, итд. Знам о чему говорим. Одвојити пешачки саобраћај од бициклистичког, двосмерни бициклистички само на двосмерним стазама, у једносмерним улицама бициклистичке стазе и у контра-смеру, паркинг-места са стубићиме/луковима и евентуално надстрешницама...

Нешто од наведеног је лакше изводљиво, нешто теже. Нешто кошта више, нешто мање, али је све инвестиција која се враћа кроз мање загађење, мање трошкове горива и боље здравље грађана, што значи мање трошкове здравства.

И још: "би смо" се пише "бисмо", спојено. Аорист (пређашње свршено време) помоћног глагола "бити": бих, би, би; бисмо, бисте, би.

(понедељак, 16. феб 2015, 18:41) - goksi [нерегистровани]

a kod nas

nasi nisu u stanju 2 godine da poprave 10m trotoara na Brankovom mostu u smeru ka gradu

(понедељак, 16. феб 2015, 15:06) - anonymous [нерегистровани]

Паметна идеја

Ово делује супер. У великим градовима, као што је случај са Лондоном загађеност је огромна и увођење бициклистичког аута пута је супер ствар за растерећење саобраћаја, одржавање квалитета животне средине и још много тога. Ех кад би смо ми имали новца за овакво нешто ...