Аерозагађење, да ли само кошава Србију спасава

Србија не силази са врха листе земаља са најзагађенијим ваздухом. Најугроженији су Панчево, Смедерево, Бор, Ниш, Ваљево и Ужице. Да ли само кошава може да помогне и шта се може урадити да квалитет ваздуха буде бољи?

Дошли смо до стадијума када се у Србији више не зна да ли је магла заиста магла или је последица загађеног ваздуха.

Неки градови, попут Панчева или Бора, деценијама су већ угрожени што се аерозагађења тиче, али је феномен да се грађани бројних градова, који у прошлости нису имали проблем, сада боре да удахну свеж ваздух.

„Свакако највећи проблем је потрошња фосилних горива. Ми се превозимо тако што користимо нафту, грејемо се тако што користимо угаљ или дрва, а струју производимо тако што сагоревамо угаљ. То је доминантан извор загађења и морамо да радимо на томе да смањимо употребу фосилних горива“, истиче директор Агенције за заштиту животне средине Филип Радовић за РТС.

Припремити грађане на непопуларне мере 

Оно што је, према његовим речима, веома важно је да се у наредном периоду преко медија и невладиног сектора грађани припреме за промене које треба да наступе.

„Први корак је да локалне самоуправе донесу акционе планове, који би подразумевали одређена одрицања од грађана. Често се градоначелници боје да предузму мере јер би оне биле непопуларне и не знају како би их грађани прихватили“, наводи Радовић.

Примера ради, то би значило да би возачи морали да жртвују свој луксуз и смање коришћење аутомобила.

Што се Београда тиче, велики проблем чини и број возила, којих има између 700.000 и милион, а престоница је пројектована за 500.000.

Због тога, објашњава Радовић, морамо да се угледамо и на стране метрополе које су се већ суочиле са оваквим проблемима и повукле одређене потезе.

„Морамо бити спремни на одређене мере - да не можемо бити сами у возилу, да плаћамо таксу за улазак у град као у Лондону, у Паризу постоје вињете које су диверсификовале возила у четири категорије у зависности од тога колико гасова испуштају“, каже Радовић, додајући и да треба увести олакшице за оне са електричним возилима.

 

Број коментара 21

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво