Може ли српска мода да се прошири на светском тржишту

Гардеробу са потписом српских дизајнера више пута су црвеним тепихом прошетале неке од најпознатијих жена на свету. Међутим, шта недостаје српској модној индустрији да би остварила значајнији пробој на светско тржиште?

Рукавице Кејт Мидлтон, љубичаста хаљина Мишел Обаме, бунде Тифани Трамп. Све ове одевне предмете повезује једна чињеница – дело су српских дизајнера. Може ли „мејд ин Србија“ да се прошири на светском тржишту?

„Многи су успели, ја им честитам и волела бих да још много младих, и не само младих него уопште српских дизајнера, успе у неком белом свету. Е сад, колико је то реално, то зависи од модних кућа које могу да их позову и да их ангажују“, каже дизајнерка Ирена Граховац.

Модна и текстилна индустрија у Србији највише извози у Италију, Немачку, Русију и земље региона.

Ипак, највећи проблем представља сива економија, нелојална конкуренција и недостатак квалификоване радне снаге.

Према оцени модне дизајнерке Миме Маџарац, важне су финансије, неопходне субвенције и мало више пажње, мало више промоције. „Некако сви супер одраде свој посао од колекције, преко фотографисања. Фали та нота промоције“, истакла је Мима.

„Доста њих ради мало у иностранству, а мало у Србији, што је мени изузетно драго, јер можемо видети шта се догађа напољу, а да нам то нам пренесу и на ово наше подручје Балкана, да не кажем у регији. Ипак је Београд и даље највећи центар у кога су све очи екс-Југославије упрте“, објашњава дизајнер Небојша Грнчарски.

Неки од наших дизајнера успевају да своју моду представе на светским модним догађајима, а ове недеље очи јавности која прати моду биле су упрте у дизајнере на ревији у Београду, који су велики светски модни свет представили на домаћој сцени.

број коментара 0 Пошаљи коментар