„Ако већ нисте уметничко дело, онда барем носите једно на себи“

Председница Народне скупштине Републике Србије Маја Гојковић отворила је данас конференцију „Брендирање модом“ у српском парламенту.

Конференција је подељена у два панела. Први панел носи назив „Брендирање модом и уметношћу“ док ће се на другом разговарати о значају српске модне индустрије за привлачење туриста и инвестиција.

Маја Гојковић је напоменула да се конференција да се сагледају развојне могућности које Србија има у овој области, одржава у циљу привлачења туриста и инвеститора, што би имало позитивне ефекте на развој наше економије, као и представљања наше културе европској публици у новом руху.

„'Ако већ нисте уметничко дело, онда барем носите једно на себи', једном приликом рекао је Оскар Вајлд, личност која је својим животом и делом ујединила бренд, моду и уметност и баш на те његове речи сам желела да вас подсетим на почетку ове Конференције“, рекла је Гојковићева.

Она је истакла да је брендирање изум 21. века.

„Кажу да је један од првих брендова настао још 200 година пре нове ере, када је произвођач сандала из Сирије ставио свој знак на њих како би се разликовале од осталих. Грци и Римљани утискивали су симболе и ознаке на грнчарију, што су чинили у 17. и 18. веку, произвођачи финог порцелана и намештаја у Француској и Белгији. Индустријском револуцијом још више је порасла потреба за рекламирањем“, истакла је председница Скупштине.

Према њеним речима данас, у светлу глобалног тржишта и савремених медија и све оштријој конкуренцији, означавање робном марком је практично неминовност, не само за предузећа, већ све више и за државе.

„На исти начин као што компаније настоје да привуку што већи број потрошача, продају што више производа и тако остваре веће профите, и државе настоје да, развијајући међународна партнерства и сарадњу, изграде што бољи утисак о себи, углед и на тај начин привуку туристе, стране инвеститоре и тако остваре раст извоза и развој економије.

У тој утакмици, као последици глобализације, сви смо принуђени да се надмећемо за пажњу и поверење потрошача и туриста широм света. Истовремено, национално брендирање има изузетно важну улогу у привлачењу страних инвестиција, имајући у виду да сваки инвеститор анализира инвестициону климу земље у коју намерава да улаже.

Из тог разлога, Србија је економским реформама које је започела пре две године побољшала пословну климу. То је довело до тога да је постала сигурна, предвидива и пожељна дестинација за пословна улагања“, сматра Гојковићева.

За њу нема дилеме да је од изузетног је значаја да препознамо развојне шансе које брендирање може да пружи и уложимо додатне напоре како би Србија била видљивија, свесни чињенице, да то није ни лак ни једноставан пут.

„Нашој препознатљивости и позитивнијем имиџу у глобалним размерама, који успешно враћамо, свакако су допринеле поједине личности, као што су спортисти и уметници и такозвани привлачни догађаји, као што су фестивали 'Егзит' и 'Гуча', који привлаче све ширу публику из године у годину. Међутим, сви можемо да се сложимо, да то није довољно и да се ту не треба зауставити, већ да заједно сагледамо све аспекте да кроз различите области, међу којима је свакако и филмска индустрија, додатно повећамо нашу препознатљивост и побољшамо нашу свеобухватну видљивост у свету.“

Направљени важни помаци

Гојковићева је констатовала да су током последњих неколико година направљени важни помаци и да ми већ данас имамо домаће креаторе и модне манифестације које су препознате на регионалном, европском, па можемо рећи, и светском нивоу.

„Ово је свакако недовољно, јер креативност, богато наслеђе, као и одлична текстилна и модна индустрија представљају наш велики потенцијал, у чему је потребна и подршка државе. Важно је да сваким даном проналазимо нове моделе за промоцију Србије.

Онако како су кроз моду, пре нас, то урадиле Италија, Француска, Велике Британија и Шпанија. И да закључим, сви заједно морамо да радимо на креирању свеукупног утиска о Србији као безбедној дестинацији, богатој културном баштином и наслеђем, у којој важно место заузима и модна индустрија“, истакла је председница Скупштине.

О искуствима брендирања у модном бизнису говорили су и представница италијанске Амбасаде у Београду Маријана Скоњамиљо и Николас Феј, отправник послова француске Амбасаде у Београду.

Пратећи програм конференције „Брендирање модом“ представља Изложба репродукција 10 слика познатих српских сликара из Галерије Матице српске и радова модних дизајнера којима су оне послужиле као инспирација.

Изложба је постављена у Дома Народне скупштине.

број коментара 0 пошаљи коментар