Стезање каиша на Недељи моде у Њујорку

Економска криза утицала је и на модну индустрију. Затварају се продавнице, а купаца којих је све мање одлучују се за ситније модне детаље. На Недељи моде у Њујорку, креатори су заиграли на карту каиша.

И светска модна индустрија погођена је економском кризом, можда више него други индустријски сектори. Затварају се продавнице и штеди се на рекламама. Купаца је далеко мање, а ако купују, одлучују се за ситније комаде одеће или модне детаље.

Креатори су суочени са досад највећим изазовом у каријери-створити одећу којој купци, упркос кризи, неће одолети.

Стегнут каиш је изванредан модни детаљ, а у време кризе и метафора тешких времена.
На Недељи моде у Њујорку, креатори су заиграли на карту каиша.

Просечан амерички купац потрошио је током прошле године на одећу далеко мање него раније, али је зато продаја каишева за трећину већа него лане. Док су раније купци јурили за модним хитовима, сада креатори јуре купце, удовољавајући њиховом укусу и џепу.

„Мислим да смо се сви трудили да обратимо пажњу на цене и да дизајнирамо одећу која је трајна и носива. Лагали бисмо кад бисмо рекли да нисмо узели у обзир да су тешка времена. Читава индустрија је добила шамар, па смо веома пажљиви", каже Марк Баџли, креатор „ Баџли и Мишка".

Великим америчким модним кућама профит је у паду десет одсто, али има стидљивих показатеља да купци опет залазе у продавнице. Малопродаја је у Америци у порасту за готово три одсто. Тамошња модна индустрија годишње зарађује десет милијарди долара и само у Њујорку на пословима у вези са модом запошљава 175.000 људи.

„Током прошле сезоне сви смо били тмурни и нерасположени, али имам осећај да смо прошли кроз најгоре. На недељи моде видели смо лепу одећу. Надам се да ће је продавнице набављати, да ће модни уредници лепо писати о њој, а да ће купци завући руке у џепове и извадити кредитне картице", истиче Ферн Мејлис из „ИМГ групе", организатора Недеље моде у Њујорку.

Британском „Барберију", чији је заштитни знак мантил направљен за британске војнике у Првом светском рату, вредност акција пала је прошле године због кризе 70 одсто. Тежак ударац ублажен је смањивањем трошкова, броја запослених и залиха.

„Пословна клима је још пуна изазова, али послујемо нешто боље на домаћем тржишту и на азијском. Напредујемо корак по корак", наводи Анђела Ерендс извршни директор „Барберија".

Модна индустрија даје велики допринос британској економији. Запошљава хиљаде људи и на тржиштима ван Велике Британије зарађује више од десет милиона долара.

Недеља моде у Лондону британској престоници доноси око тридесет милиона долара зараде.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво