Адам Слезингер, хитмејкер којег је однео Ковид-19

Слезингер је оставио много дубљи траг у поп музици, филму и позоришту него што вам његово име говори. За разлику од неких звезда чију ниједну песму не знате, његове песме сте чули, али не знате ко их је написао

Адам Слезингер (Adam Lyons Schlesinger) је водио неколико бендова, био номинован за оскара, Златни глобус и Тони, освојио и Греми и Еми, а опет никада није био име које ће бити нашироко познато чак и међу свим љубитељима музике.

Што је још важније, његове песме су биле омиљене а њихови слушаоци можда нису на наслућивали да неке од најразличитијих хитова повезује исти човек.

Добра песма није довољна

Почео је у групи Fountains of Wayne коју је основао са колегом са студија Крисом Колингвудом.

Дотле су и он и Колингвуд већ имали неколико бендова, с тим што је Слезингер упоредо са радом у Fountains of Wayne озбиљно стварао и са групом Ivy која се бавила нешто другачијом музиком.

Fountains of Wayne је свирао динамичан гитарски пауер поп, комбинујући питке и једноставне мелодије, правећи и брзе енергичне хитове и меланхоличне, спорије љубавне песме и када се послушају њихова прва два албума, готово је невероватно како данас не важе за високотиражни бенд.

Упркос томе што им на прва два албума нису измакле ни похвале критике, ни издање за велику дискографску кућу, ни турнеје са тада изузетно популарним саставима као што су Smashing Pumpkins или Lemonheads, овој групи је очигледно нешто недостајало, по мом мишљењу можда је то била сценска харизма или упечатљивији фронтмен.

Рокенрол је ипак одувек био дисциплина у којој добре песме нису једини предуслов за успех. Слезингер је то најбоље савладао.

Паралелни свет

Отуд, Слезингерови паралелни пројекти, пре свих Ivy,почињу све више да узимају маха и да се истичу.

Суптилинији поп израз те групе, обојен француским акцентом певачице Доминик Дурон, такође је стекао симпатије критике, а чини се да је имао и много бољу сценску харизму, па крајем деведесетих овај бенд почиње да бележи и веће успехе а почетком двехиљадитих и признања.

Коначно, већ на самим почецима рада са овим бендовима, Слезингер креће да пише песме за друге извођаче од којих је највећи успех постигла нумера That Thing You Doснимљена за потребе истоименог филма Тома Хенкса који је говорио о једној измаштаној групи из шездесетих која је имала само један хит у периоду експанзије рокенрола.

МТВ феномен 

Парадоксално, средином двехиљадитих, Fountains of Wayne праве свој највећи хит, песму Stacy's Mom која је захваљујући атрактивном споту постала феномен на МТВ-у, а тада иако ветерани, у новом нападу ироније бивају препознати као најбољи нови бенд на Гремијима.

Ипак, чини се да је ова врста успеха стигла прекасно за овај бенд, и да њих тада више није ни занимало да буду рок звезде у класичом смислу те речи. Па ипак све до разлаза бенда 2011. године у рокенрол штампи били су третирани као уважени ветерани чија свака нова плоча заслужује пуну пажњу.

Већ од краја деведесетих, Слезингер креће да ради на томе да своје песме пласира међу друге извођаче, и да управо тиме надокнади тај мањак сценске харизме од којег је патила његова матична група.

Међутим, ниједан од тих пројеката није нарочито успео - састава Swirl 360 сећају се само Слезингерови фанови иако је он вероватно желео да буде обрнуто, својеврсна супергрупа Tinted Windows коју је основао са Џејмсом Ихом, гитаристом Smashing Pumpkinsa и идејом да лице бенда буде клинац из групе Hanson такође је остала само фуснота.

На сву срећу остао је један пут започет деведесетих којим је Слезингер ишао без препрека - после филма "То што радиш" Тома Хенкса, почео је све више да се бави примењеном музиком и да пише песме за разне драмске форме.

Онај талентованији 

У томе је Слезингер пронашао себе, а Холивуд је добио композитора и текстописца старог кова који је у програмску музику унео свежину и енергију виталног ствараоца.

Заплет сличан филму "То што радиш" имала је изузетна романтична комедија "Песма за тебе" у којој Хју Грант игра остарелог и мање успешног члана мега популарне поп групе из осамдесетих.

На неки начин, Грантов лик моделован је по Ендрјуу Риџлију, саиграчу Џорџа Мајкла из групе Wham за ког је важило да је „онај талентованији".

Слезингер у овој причи проналази изузетну инспирацију и потписује неколико нумера од којих је кључна хит песма Грантовог бенда из осамдесетих Pop Goes My Heart.

"Песма за тебе" је тако остала запамћена не само по већ препознатљивом високом нивоу романтичне комедије коју доносе Хју Грант и Дру Баримор већ и по музици.

На Бродвеју, Слезингер је радио адаптацију филма Џона Вотерса "Плачљивко" а потом је радио и мјузикл са познатом комичарком Саром Силверман "The Bedwetter".

"Моја луда, бивша девојка"

Упркос томе што је Слезингерова музика играла интегралну улогу у многим филмовима и представама, његовим животним делом на екрану се ипак сматра серија "Моја луда, бивша девојка".

Ова серија спада међу ретка телевизијска остварења у жанру мјузикла, а песме у њој дају увид у ум насловне главне јунакиње коју игра талентована певачица и глумица Рејчел Блум.

Слезингер је на овој серији сарађивао са више музичара али је он био задужен за крајњи облик музичког израза и његов допринос је препознат и награђен.

Ако је у свету рокенрола, Слезингер направио више добре музике од многих који су данас опште познате мега звезде широм света, али то није капитализовао у погледу славе, онда је на екрану његова музика постигла све оно што је могла.

Слезингер је био јединствени поп стваралац који је на крају пронашао начин да докаже како ће добра поп песма увек наћи свој пут. 

Слезингер је преминио 1. априла у 52. години од компликација насталих услед ковид-19.

четвртак, 25. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво