Березовски: Концерт класичне музике има моћ да емотивно „помери“ људе

Прослављени руски пијаниста и један од најмоћнијих виртоуза данашњице, Борис Березовски, наступиће са оркестром „Музикон“, пред београдском публиком 9. децембра, у Великој дворани Коларчеве задужбине.

После успешно организоване прве сезоне и успешно одржаних концерата престижних пијаниста Луке Дебарга, Аркадија Володоса, Јевгенија Судбина и Елизабет Леонскаје, „Пиано ленд“ и Коларчева задужбина настављају концертни серијал у оквиру "Steinway & Sons" kонцертне сезоне 2019/2020, који је започео Андреј Гугњин, руски пијаниста за кога критичари кажу да је један од најузбудљивијих пијаниста своје генерације. 

Борис Березовски је редован гост најпроминентнијих ансамбала и редовни учесник великих реситалских серија.

На програму су Концерт за клавир и оркестар бр. 2 Дмитрија Шостаковича, Концерт за клавир Сергеја Прокофијева, и у другом делу концерта – Концерт за клавир и оркестар бр. 2 Фредерика Шопена.

Березовски за Танјуг наводи да је програм за концерт направљен по контрасту дела која се на њему изводе.

„Први део програма је набијен емоцијама... Биће пуно сентимента, мелнхолије, туге... Врло захтеван моменат за сваког пијанисту. У другом делу свираћу са својим пријатељима из оркестра 'Музикон' оптимистичнији Шопенов концерт којим шаљемо публици поруку да је ведрина важна особина за сваког човека“, рекао је Березовски.

Без диригента? 

Прослављени пијаниста себи је поставио нови професионални изазов – наступа са оркестрима, али без диригента.

Ово није необично када су у питању концерти из периода барока и раног класицизма, али је свакако куриозитет, када су на репертоару Концерт за клавир и оркестар бр. 2 Дмитрија Шостаковича или Концерт за клавир и оркестар бр. 2 Фредерика Шопена, као што ће бити на концерту у Коларцу.

Березовски наглашава да није имао намеру да постане диригент, већ да оживи околности у којима је камерна музика извођена у времену када је настајала.

„Трудим се да делим музику са оркестрима у аутентичним околностима. Био је то за мене експеримент у којем сам показао да одлично сарађујем са оркестрима и када не свирамо камерну музику. Ту врсту уметничког експеримента с раскошним делима Прокофијева, Шостаковича и Шопена, имаће прилику да види и чује публика у Коларчевој задужбини“, изјавио је Березовски.

Како каже, за њега велику част представља наступ у Коларчевој задужбини, јер су тај простор својом виртуозношћу испунили многи уметници пре њега.

„Чуо сам од многих музичара који су наступали на Коларцу да је у Београду публика изузетно музички образована. Дакле, није довољно да дођете и седнете за клавир, већ се од вас очекује изразито висок ново интерпретације који публика препознаје.То су дивне околности за сваког уметника који наступа на сцени Коларца", испричао је Березовски.

За клавиром – 40.000 сати 

Са великим очекивањима публике у свакој концертној сали на свету, руски виртоуз напомиње да се носи без великих узбуђења.

„Када бих се лоше осећао пред излазак на сцену, имао бих сигнал да се плашим сам себе. Читао сам да је за професионални ниво у некој професији потребно провести десет хиљада сати у оном што радите. Е, па ја сам провео до сада 40.000 сати за клавиром. Све је у реду“, искрен је Березовски.

Све агресивнија технолошка револуција, како каже, не утиче на поклонике класичне музике да и даље уживају у живом извођењу врсних музичара.

„Ниједан екран не може да замени опцију да неко из непосредне близине доживи уметничко чудо. Није мала ствар да делите доживљај концерта с људима који седе око вас. Концерт класичне музике још увек има моћ да емотивно помери људе који су у сали и који деле усхићење музичара на сцени. Ту атмосферу ниједна слика са екрана, ма колико била сензационална, не може да замени“, каже Березовски и додаје да свако у концертној сали може да упозна неке интересантне људе.

Врсни уметник признаје да осим у класичној музици ужива у џезу и гласу Фреда Меркурија, али напомиње да на њега највећи утицај има руска народна музика.

„Народна музика баштини најзначајније фолклорне моменте у свакој култури. То је несагледиво умузичко богатство“, истакао је Березовски.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 03. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво