Завршен седми „Кустендорф класик“, Златна матрјошка Михајлу Живојиновићу

Уручењем награда и концертом виолончелисте Нарека Хакназарјана, виолинисте Хачатура Алмазјана, баритона Ефима Заваљног и Крагујевчког певачког друштва у пратњи Јужносахалинског симфонијског оркестра под диригентском палицом Тиграна Хакназарјана, у је Дрвенграду завршен седми фестивал руске класичне музике „Кустендорф класик“. Награде отишле у руке Михајла Живојиновића, Анастасије Михновец, Ане Савкини, Валерија Макарона.

Златна матрјошка у категорији од 13 до 17 година припала је тенору Валерију Макарону са Академије „П. И. Чајковски“ (Москва), Сребрну матрјошку добио је флаутиста Александар Тјан (17) из Московске специјалне музичке школе „Гњесин“ (Санкт Петербург), а Бронзана матрјошка додељена је кларинетисти Мирославу Батаљоноку (15) из Републичке гимназије при Белоруској музичкој академији (Минск).

У категорији од 18 до 25 година, прву награду је добио хармоникаш Михајло Живојиновић (22) са Музичке академије у Источном Сарајеву, друга награда додељена је сопрану Анастасији Михновец са Белоруске државне академије (Минск), а трећу награду је понела виолинисткиња Ана Савкина (24) са Музичке академије „П.И. Чајковски“.

Најбоље међу 50 младих музичара из реномираних музичких школа и са академија из Србије, Републике Српске, Русије, Белорусије, Немачке и Кине, изабрао је жири у коме су били ректор Државне музичке академије из Белорусије Јекатерина Дулова (председница), композиторка Ања Ђорђевић и пијаниста Александар Маџар.

Оснивач фестивала Емир Кустурица је отварајући следеће издање фестивала рекао да ће само наставити традицију са још већим бројем значајних уметника, који су својим стваралаштвом већ дотакли небо, и откривањем нових талената, који пружају руке ка том истом небу.

„Сваки пут када фестивал дође до краја и видим лица ових младих људи, добијем идеју садржану у једној реченици из Алана Форда: 'Данас сам одлучио да живим свој живот до краја'“, рекао је Кустурица и захвалио „Гаспром њефту“, Маји, Нани, Јанку, породици Спаравало, Дуњи и помало себи.

На програму завршног концерта биле су Варијације на тему Чајковског Аренског, Антиформалистички рај Шостаковича и премијера дела Tarantulae Cadenzas Ђованија Солине, које је специјално писано за „Кустендорф класик“.

Током претходних вечери у Дрвенграду су са Симфонијским оркестром „Кустендорф“, који је предводио диригент Србољуб Динић, наступили су руски виолиста Јуриј Башмет и пијаниста Александар Маџар, као и баритон Василиј Герело уз клавирску пратњу Олега Вајнштајна.

У ревијалном програму изведена је савремена опера Микаела Таривардијева Очекивање у режији Владана Ћурковића и под диригентском управом Марије Стајић.

Фестивал, који је до ове године носио назив „Бољшој“, заједнички пројекат режисера Емира Кустурице и компаније „Гаспром њефт“, пружа прилику младим извођачима да се представе и упознају се са истакнутим уметницима, те тако представља одскочну даску за њихову будућу каријеру.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
5° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво