Забележила најсветлије али и најдраматичније тренутке – моћ телевизије не опада

Реч „телевизија“ први пут је употребљена 1900. године у Паризу. Пре тога Паул Нипков је дошао на идеју да – покренути тачку значи оживети слику. Били су то зачеци телевизије, која захваљујући својој моћи и Уједињеним нацијама, 21. новембра 1996. године добија свој дан.

Упркос прогнозама да ће је „прегазити“ интернет и завидним годинама, јер рођена је 1925. године, телевизија – опстаје.

И док се најразличитији садржаји снимају, објављују, стримују на разним платфомама, број домаћинстава са ТВ апаратима у свету и даље расте, а телевизија је и даље највећи појединачни извор видео-материјала, подаци су Уједињених нација. На њен светски дан, у Телевизију су стигле њене легенде.

„Ја сам морала да учим текст напамет, јер сам мислила да је нормално, ако са неким разговараш, да није пристојно да читаш, да мораш да говориш. И после се појави тај 'идиот'... Шта је сад тај 'идиот'? Па то ти лепо иде текст испред објектива, и ти читаш шта све треба да кажеш“, рекла је  некадашња РТС-ова спикерка Љиљана Марковић.

Поједини јутјубери и инфлуенсери имају милионе прегледа на својим каналима, али моћ и утицај још су на оним – телевизијским. И највећи критичари не одричу се минутаже на ТВ.

„Гледам ја те платформе. Прексиноћ сам гледао себе. Замислите. Знате како сам изгледао, млад и леп, зелен кô ружа“, каже некадашњи директор РТС-а Ненад Ристић.

Историја бележи прву телевизијску рекламу – 1941. у Њујорку, 1958. године – почетак рада Телевизије Београд, а 1980. године појаву даљинског управљача.

Телевизија је забележила неке од најсветлијих, али и најдраматичнијих тренутака наших живота, и без обзира на све, заузела оно централно место, макар у нашим дневним собама.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(петак, 22. нов 2019, 11:27) - Neša [нерегистровани]

Ah

Televizija gubi poziciju i uticaj jednako kao i svi drugi mediji. Za to je krivo primitivno jednoumlje, ljudi nisu baš toliko glupi. Mediji opstaju veštački, bezglavim finansiranjem, ne žive od publike jer ih ona i ne zanima. Zato je nje sve manje. Mediji, ukratko, rade protiv sebe.

(четвртак, 21. нов 2019, 23:20) - anonymous Milan [нерегистровани]

Ali

Nas je napravila i debele, lenje, zavisne. Ljudi više provedu ispred TV nego što se druže.