„Дневник Диане Будисављевић“ 11. новембра на програму „Слободне зоне“

На 15. јубиларном филмском фестивалу „Слободна зона“ који ће бити одржан од 7. до 12. новембра 2019. године, у седам биоскопских дворана у Београду, Новом Саду и Нишу у оквиру такмичарске селекције „Хоризонти Балкана“ биће приказано шест остварења, међу којима највише пажње изазива хрватски филм „Дневник Диане Будисављевић“ редитељке Дане Будисављевић.

Српска премијера остварења које говори о Диани Будисављевић, Аустријанки, удатој за Србина у Загребу, која је организовала акцију спасавања и збрињавања око 10.000 српске деце из усташких логора у Хрватској током Другог светског рата, заказана је за 11. новембар.

Филм је на Пулском филмском фестивалу 2019. године освојио шест награда. Представља црнобелу фузију играног, документарног и архивског материјала, драматизације аутентичних догађаја, компоноване експерименталне и класичне музике.

Избор за селекцију Хоризонти Балкана направили су Јелена Максимовић и Иван Бакрач, а обележиће га филмови који се баве алармантним порастом насиља и десног екстремизма, етничким и социјалним тензијама, али и активизмом и начинима борбе против недемократских режима, паралелних криминалних структура и незајажљивости либералног капитализма.

Дугометражни документарни филм Андреја Коровљева Туста приближава нам живот Бранка Чрнца Тусте, фронтмена легендарног панк-рок бенда „КУД Идијоти“ из Пуле.

Кроз архивске материјале и интервјуе с члановима бенда, колегама и савременицима, филм говори о неочекиваном пробоју и метеорском успону пулског састава, ограниченим активностима бенда и забранама које су доживљавали услед рата и национализма у Хрватској.

Филм македонске редитељке Теоне Стругар Митевске Бог постоји: њено име је Петрунија имао је премијеру на овогодишњем Берлиналу где је добио Награду екуменског жирија. Филм је добитник неколико награда на летњим фестивалима и фаворит публике.

И документарни филм српске ауторке Јелене Раденовић Уметност сећања подсећа нас на наслеђе прошлости. То је филм о монументалним споменицима подигнутим у периоду социјализма на тлу бивше Југославије.

Минималистички дебитантски филм Чудовишта румунског редитеља Мариуса Олтеануа окреће се унутрашњој, личној борби и преиспитује однос главних протагониста кроз њихове сусрете са потпуним странцима.

У документарном омнибусу Палата за народ бугарских редитеља Георгија Богданова и Бориса Мисиркова главни протагонисти су грађевине у Москви, Софији, Букурешту, Берлину и Београду које представљају ремек-дела архитектуре из периода социјализма и сведоче о историјским преокретима у Источној Европи у другој половини 20. века.

Архивски материјали, интервјуи, савремени снимци, гласови наратора и цитати граде структурално комплексан омаж овим изузетно значајним грађевинама.

Петнаести јубиларни филмски фестивал „Слободна зона“, 7. новембра, отвара филм Арета Френклин – Амејзинг грејс () у Комбанк дворани, Културном центру Новог Сада и нишком „Синеплексу“.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
4° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво